גודל טקסט
זום
ניגודיות

חודש שני ברציפות שהצרכנים האמריקנים נשארים בבית

ענקיות הקמעונאות האמריקנית דוגמת "וול מארט" ו"גאפ" מדווחות על ירידה במכירות. החברות מנמקות את הירידה במזג אוויר הקר והתאריך הבעייתי של חג הפסחא אבל אולי זה למעשה האטה בכלכלה. אז ה"ריצפה עקומה" או לא ?
יוסי פינק |

לאחר שבחודש פברואר השנה רשם קצב המכירות ברשתות הקמעונאיות אכזבה ביחס לציפיות, פרסמו הרשתות הגדולות את הערכת המכירות שלהן בחודש מרץ ואכזבו פעם נוספת, עם כמות מכירות ששוב עומדת מתחת לתחזיות השוק.

מנהלי הרשתות הקמעונאיות מאשימים את החורף הקר שפקד את המדינה במהלך החודש והשאיר את הצרכנים בבית ואת חג הפסחא שחל ב-2005 בחודש מרץ (חגים זה כאמור, סיבה לחגיגת קניות) ואילו השנה חל בחודש אפריל.

מבין 50 החברות שדיווחו היום על צפי הכנסות לחודש מרץ, 42% הכו את תחזיות האנליסטים ואילו 58% פספסו את התחזיות. ראוי לציין כי תחזיות האנליסטים היו נמוכות מלכתחילה.

חברת הקמעונאות הגדולה בעולם, רשת בתי הכלבו, "וול מארט" דיווחה על צפי צמיחה בהכנסות בשיעור של 1.4% אל מול תחזיות אנליסטים שעמדו על 1.2%. כך או כך, קצב הצמיחה במכירות נמוך. הרשת מהרה להודיע כי היא מעדכנת את צפי ההכנסות שלה לחודש אפריל מ-4% ל- 6% ואולי בכך ניסתה להרגיע את האווירה השלילית בסקטור הקמעונאות.

ענקית אחרת בסקטור, חברת "גאפ", שמנסה למצוא את הדרך הנכונה אל לב הצרכן האמריקני, דיווחה על ירידה במכירות בשיעור של 13%, גרוע בהרבה מציפיות האנליסטים שעמדו על ירידה של 7.3% במכירות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה