92% מלקוחות הבנקים הסדירו את מסגרת האשראי

שיעור הסדרת מסגרת האשראי הגבוה ביותר נמצא בבנק המזרחי, שיעור ההסדרה הנמוך ביותר נמצא בבנק דיסקונט
דותן לוי |

במשרד המפקח על הבנקים עוקבים בהתמדה אחר התקדמות תהליך הסדרת מסגרות האשראי. על פי נתוני חודש מאי הקיימים בבנקים נמצא כי רק ל-8% מכלל הלקוחות טרם הוסדרה מסגרת כלשהי. על פי הנתונים, מתוך 3.1 מליוני חשבונות העו"ש והחח"ד בחמשת הבנקים הגדולים, בהם נדרשת מסגרת אשראי, הוסדרו מסגרות אשראי ל- 92% מהחשבונות.

שיעור ההסדרה הגבוה ביותר נמצא בבנק המזרחי. עם זאת, למרות השיעור הגבוה שיעורי החריגות ממסגרות האשראי בבנק המזרחי עדיין גבוהים. שיעור ההסדרה הנמוך ביותר נמצא בבנק דיסקונט. עם זאת, דווקא בבנק זה נמצאו שעורי החריגה הנמוכים ביותר ממסגרות האשראי.

במסגרת החשבונות הפרטיים 7% מהחשבונות הפרטיים התנהלו בחודש מאי ללא מסגרת אשראי, וכן 9% מחשבונות הלקוחות העסקיים הקטנים ו-26% מחשבונות העסקים הגדולים. יחד עם זאת ,שיעור החשבונות המתנהלים תוך חריגה ממסגרת האשראי, נותר גבוה מאד וכמעט ללא שינוי לעומת נתוני סוף אפריל–22%.

המפקח על הבנקים מתריע כי, החל מה-1 ביולי לא יאפשרו הבנקים ללקוחותיהם לרשום צ'קים ולחייב את חשבונם תוך חריגה בחשבונותיהם. על לקוחות הבנקים והבנקים להפנים הוראה זו ולהתחיל לצרוך אשראי אך ורק בהתאם למסגרת שהוסכם עליה בינם לבין הבנק. לקוחות שלא יערכו באופן זה, ימצאו עצמם במצוקה בעוד כשבועיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה