גידול של 13.6% בשוק תוכנות האנטי וירוס ב-2005

ההכנסות ממכירת התוכנות הגיע ל-4 מיליארד דולר, ממשיכה להוביל את השוק חברת סימנטק עם 53.6%
דותן לוי |

בשנה האחרונה אנו עדים לגידול חד בחברות שהחלו לייצר תוכנות אנטי וירוס, ובכללם חברת מיקרוסופט. מסקר שערכה חברת המחקר והייעוץ הטכנלוגי גרטנר, עולה כי, ההכנסות מתוכנות האנטי-וירוס ברחבי העולם הסתכמו ב-4 מיליארד דולר בשנת 2005, גידול של 13.6% לעומת ההכנסות ב-2004. על פי הסקר, השוק התחלק באופן שווה יחסית בין פלח הארגונים לפלח הצרכנים, כאשר הארגונים תופסים 51.5% מנתח השוק והצרכנים 48.5% מנתח השוק בשנת 2005.

שוק האנטי-וירוס הינו שוק בשל, שבו שלושת הספקים המובילים מהווים 86% מהשוק בשנת 2005. סימנטק המשיכה להוביל את השוק עם 53.6% מנתח השוק. מק'אפי ו-Trend Microממוקמות במקום השני עם 18.8% ו-13.8% מנתח השוק בהתאמה. פנדה תוכנה הצליחה לנגוס רק ב-3.2% מהשוק, אך נוכחותה החזקה בשוק ה-SMB באירופה סייעה לה להגיע לצמיחה של 23.9%.

חברת המחקר גרטנר נהגה באופן מסורתי למדוד את נתח השוק במושגים של הכנסות מרשיונות חדשים. בכל אופן, עקב הצמיחה והפופולריות הגוברת של תוכנות קוד פתוח ומודלי צריכה כמו הוסטינג ומנויים, החלה גרטנר למדוד את נתח השוק במונחים של הכנסות כלליות מתוכנה, הכוללות הכנסות מרשיונות חדשים, עדכונים, מנויים והוסטינג, תמיכה טכנית ותחזוקה. שירותים מקצועיים והכנסות מחומרה לא נכללים בסך ההכנסות מהתוכנה.

"יש סימנים מובהקים לכך שפלח השוק של הצרכנים החל להתמסחר, ואנו מצפים לראות שינוי מהותי בהיצע של המוצרים ובתפקודיות שתשפיע על השוק הזה בדיוק כמו על השוק הארגוני", אמרה ניקול לאטימר-ליוינגסטון, אנליסטית מחקר ראשית בגרטנר. "מעבר לאנטי-וירוס, המשתמשים דורשים גם יכולות אנטי-רוגלות (anti-spyware) וכן יכולות מסוימות של פיירוול וחסימת דפוסי התנהגות עבור שולחנות העבודה שלהם". כעת, הם נדרשים לרכוש ארבעה או יותר מוצרים נפדים. יחד עם זאת, השוק למוצרי אבטחה אישיים לשולחן העבודה מתחיל להתכווץ והספקים הקיימים ינועו לכיוון של חבילות המציעות מערך כולל של פתרונות אבטחה".

עוד מציינים בגרטנר כי שוק תוכנות האנטי-וירוס העולמי צפוי להמשיך בצמיחה דו-ספרתית בטווח הקצר. יחד עם זאת, השוק של תוכנות האנטי-וירוס וanti-spyware- העומדות בפני עצמן ומיועדות לארגונים ולצרכנים, יתחיל לצנוח בסופו של דבר, ככל שיימשך העניין במערך כולל של פתרונות אבטחה. בנוסף, הכניסה של מיקרוסופט לשוק תוכנות האנטי-וירוס הצרכני, צפויה ליצור תחרות חזקה יותר על המחירים, ובכך להקטין את הזדמנויות ההכנסה בשוק הכללי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה