צפי: גידול של כ- 15% ביצוא ענף D.I.Y ב- 2006

הגידול בשנת 2006 יסתכם בכ-1.29 מיליארד ד', לפי הערכות שעלו ביום עיון בנושא שהתקיים אמש
אפרת אדיר |

ענף "עשה זאת בעצמך" (D.I.Y) כולל כיום כ-60 סניפי רשתות D.I.Y, כדוגמת: הום סנטר אשר בשליטת משפחת פישמן ואייס קנה ובנה וכ- 1500 "טמבוריות" שמהוות 80% מהשוק המקומי.

ליום העיון בנושא שיווק ומכירות בעולם ה"עשה זאת בעצמך", שהתקיים אתמול, במלון דן בתל-אביב הגיעו כ-200 משתתפים מהחברות המובילות במשק בינהן: כתר פלסטיק, צ.א.ג, מולטילוק, חוליות, תפן-פלסט, טמבור, קפרו, נירלט, ורבים נוספים.

מהערכות שעלו ביום העיון בנושא, צפוי בשנת 2006 גידול של כ-15% ביצוא ענף "עשה זאת בעצמך" (D.I.Y) לעומת אשתקד והוא צפוי להסתכם בכ-1.29 מיליארד דולר. כך העריך יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא. יצויין, כי בשנת 2005 חל גידול של 12% ביצוא ענף "עשה זאת בעצמך" לעומת השנה שקדמה לה והסתכם ב-1.12 מיליארד דולר. בתוך כך, 60% מהיצוא הישראלי הוא לאירופה (בעיקר אנגליה, צרפת וגרמניה), 37% לארה"ב ו-3% לאוסטרליה ושאר העולם.

במהלך יום העיון אמרו יו"ר חברת הידרו תעשיות, צביקה ימיני ומנכ"ל הום סנטר, דוד ביקובסקי, כי "התעשייה הישראלית צריכה לחרוט על דגלה את נושא העיצוב והחדשנות. בלי חדשנות אין לתעשייה שלנו ערך מוסף מול תעשיות אחרות בעולם. אנחנו צריכים לשאוף להמשיך לייצר ולפתח בארץ ולהוציא את המוצרים שלנו לחו"ל, רק כך נגדיל את השוק. ידוע לנו, כי תעשיינים חוששים להעיז ולסמוך ידיהם על מעצבים, אבל זאת הדרך להצלחה, זהו הדבר היחיד שיכול לפרוץ את הגבול".

בהמשך נשאה דברים נציגת הום דיפו בארץ, ציפה כרמון, שציינה כי "יש להשתמש בחברות הגדולות שפעילות בארץ, כדי למנף את תעשיית ה-D.I.Y והפלסטיקה בישראל". בנוסף ציינה כרמון כי "שוק הנשים מוזנח בפיתוח מוצרים, אני חושבת שזה נכון לשים דגש על פיתוח תחום זה שחסר מאוד בשוק".

במסגרת יום העיון התקיימו הרצאות ודיונים שעסקו בנושאים שונים, כגון: מקרים ותגובות בעולם ה D.I.Y,כיצד למכור יותר מוצרים ברשתות ה- DIY תוך התמקדות בעיצוב מוצר, חשיבות האריזה במכירת המוצר ובשינועו ועוד.

כמו כן הוזמנו במהלך יום העיון מעצבים ויזמים להשתתף בתחרות עיצוב, שהזוכים בה יזכו בפרסים ואף בסיוע לקידום מוצריהם.

מנהלת ענף D.I.Y במכון היצוא, אביבית ברקן, מסרה, כי בשנת 2006 הגיעו קניינים של רשתות גדולות מחו"ל לביקור בארץ, כגון IKEA, קסטורמה ונוספים. וכי בהמשך השנה צפויים ביקורים נוספים של קניינים ומפיצים בתחום, וגולת הכותרת תהיה תערוכת פלסטו ישפאק שתתקיים בספטמבר 2006.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה