יפעת: כוכב נולד - תוכנית המקור עליה כתבו הכי הרבה

מבין הזכייניות מגיעה קשת לשיא הכותרות בעיתונות היומית, במחצית הראשונה של שנת 2006
אפרת אדיר |

במקום הראשון בהופעות בעיתונות מתוך הערוצים 2 ו-10 - הובילה קשת עם עשר תוכניות המקור המובילות, אשר הופיעו בכ-356 כותרות וכותרות משנה בחצי ראשון של 2006.

יפעת מחקרי מדיה מתקדמים בדקה את תדמית תוכניות המקור של זכייני הערוצים המסחריים בערוצים המסחריים בישראל ומדווחת על נתוני הופעות קשת, רשת וערוץ 10 בכותרות העיתונות היומית, במחצית הראשונה של שנת 2006.

את המקום השני תופסת רשת עם עשר התוכניות המובילות שהופיעו בכ-209 כותרות וכותרות משנה. סוגר את הדירוג ערוץ 10 עם עשר התוכניות המובילות אשר הופיעו בכ-195 כותרות וכותרות משנה.

התוכנית, כוכב נולד, של קשת היא התוכנית עם מספר האזכורים הרב ביותר- 83 כותרות לעומת התוכניות המובילות של הזכיינים האחרים. התוכנית אוזכרה בשל כותרות רבות על הרכב השופטים המתגבש, קניית החסויות לעונה הרביעית, סיקור הפרקים של תחילת העונה הרביעית ואזכורים כלליים המוכיחים כי המושג כוכב נולד הפך כבר לתופעה תרבותית. במקום השני מתוכניות קשת בכותרות ממוקמת התוכנית ארץ נהדרת, עם 72 אזכורים ואילו את המקום השלישי תופסת עובדה עם אילנה דיין, עם 59 אזכורים.

ממבחר תוכניות הזכיינית רשת, זכתה רוקדים עם כוכבים ל- 50 כותרות. התוכנית אוזכרה בעיקר בזכות הגמר המתוקשר שלה בינואר 2006 וביצועי הרייטינג הנאים, ספקולציות לגבי הסלבס המועמדים להופיע בעונה השנייה ועוד. במקום השני ברשת ממוקמת כלבוטק בכותרות עם 32 מופעים ויאיר לפיד עם 31 מופעים.

נתון נוסף מניתוח התדמית בכותרות מגלה, כי הדוגמניות של ערוץ 10 אוזכרה בכ-50 כותרות וכותרות משנה בהקשר של בחירת שופטי העונה החדשה, הרייטינג הגבוה לו זכתה התוכנית וכמובן הגמר הגדול בו זכתה המועמדת מייצרת הכותרות, ניראל. במקום השני בערוץ 10 ממוקמת התוכנית לרדת בגדול, עם 25 מופעים ו-THE SHOW עם 24 מופעים.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים: "ניתן לראות כי הזכיינים משקיעים אנרגיה רבה בשיווק התוכניות כמותגים לכל דבר. הדבר מתבטא בפיזור המסר שהן מעבירות לצופה באמצעות פעילות יחסי ציבור".

עוד מגלה המחקר, כי המוסף המרבה לסקר את התוכניות המובילות של הזכייניות בכותרותיו הינו גלובס הערב (20%), שסיקר בעיקר את ארץ נהדרת ואת הדוגמניות. אחריו ממוקם 24 שעות של ידיעות אחרונות (18%), אשר הבליט בעיקר את כוכב נולד ואת יאיר לפיד.

לצד האזכורים החיוביים בכותרות קיימים גם אזכורים שליליים, כאשר את תואר שיאנית הכותרות השליליות לקחה התוכנית THE SHOW של ערוץ 10. ואכן התוכנית ירדה מהמסכים לאחר שתי תכניות בלבד בשל הרייטינג הנמוך לו זכתה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה