הוועדה למדרוג צפויה לסרב לקחת חלק במדידת האינטרנט
הועדה הישראלית למדרוג צפויה לסרב לקחת חלק בהליך המכרז והקמת גוף מדידה לרייטינג באינטרנט. כך נודע לאייס. הועדה צפויה לסרב להצעה שהוגשה לפני כחודש ע"י ועדת המדידה של איגוד חברות הפרסום, בישיבה שתידון בנושא בתחילת חודש ספטמבר.
כזכור, איגוד חברות הפרסום נמצא בעיצומו של מכרז להקמת גוף מדידה של הרייטינג באינטרנט, בשיתוף חברות האינטראקטיב והאתרים הגדולים. לאחר גיבוש מסמכי ה-RFI למול גופי מחקר, פנה האיגוד לועדת המדרוג לטלוויזיה, ולמנכ"ל מנשה סמירה; בבקשה לנהל בפועל תהליך מכרז שיביא לבחירת מערכת המדידה. אך כאמור בועדת המדרוג מתכוונים לסרב לבקשה.
גורמים המעורים בנושא מדברים על הפניית משאבי הוועדה - והמנכ"ל - בשלב זה, למכרז על הפעלת מערכת מדידת נתוני הצפייה בטלוויזיה אותו היא מנהלת ולא להתעסק במכרז העוסק באינטרנט. עם זאת, גורמים באינטרנט סבורים שמדובר בניסיון של זכייניות ערוץ 2 לשים מקלות בתהליך, בשל חששם מהתחזקות המדיה האינטרנטית. רוני ארן, יו"ר הוועדה למדרוג, אמר לאייס, כי הנושא טרם נדון בוועדה והוא צפוי לעלות בתחילת ספטמבר לדיון. עם זאת ציין כי עמדתו בנושא היא כי "חלק ממטרות הועדה היא למדוד את הרייטינג של כל אמצעי המדיה, אם איגוד חברות הפרסום או אתרי האינטרנט יממשו את המהלך של המכרז ויציגו מערכת מדידה אמינה - נשמח לצרפם לועדת המדרוג".
ערן ארדן, יו"ר וועדת המדידה לאינטרנט של איגוד חברות הפרסום: "נשמח אם גוף אחד יסייע לניהול 2 הוועדות. אנו חושבים שמדובר בחיסכון בעלויות אם מרכזים גוף אחד מקצועי. האיגוד רואה חשיבות גדולה במדידת הרייטינג באינטרנט ופועל לקידום מהיר של הנושא". יחד עם זאת, מוסיף ארדן כי במידה וועדת המדרוג לטווליזיה תסרב להצעה כי סמירה יעמוד בראש ההליך, תתבצע פנייה לגוף מקצועי אחר.