השדרוג יכול לחכות

ממדגם שערכה חברת המחקר ג'ופיטר ריסרץ' עולה כי 50% מהארגונים יחכו לפחות שנה לפני שישדרגו לויסטה, אם בכלל

אם אנשי מיקרוסופט חשבו כי השוק העסקי מחכה לבואה של חלונות ויסטה בכליון עיניים, הרי שנכונה להם אכזבה: קרוב ל-50% מהמשיבים למדגם שערכה חברת המחקר ג'ופיטר ריסרץ' בקרב חברות שונות, מתכננים לחכות לפחות 13 חודשים לפני שירכשו את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט - חלונות ויסטה - או שכלל אינם מתכננים לרכוש את המערכת. ממצא נוסף שעלה מתוך המדגם, הוא שפלח נוסף של 13% לא שמע כלל על המערכת – ממצא מפתיע למדי בהתחשב בהד התקשורתי שיצרה מערכת ההפעלה העתידית בשנים האחרונות.

המחקר של ג'ופיטר ריסרץ' בדק את הביקוש הפוטנציאלי למערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, שעתידה להגיע למדפים בתחילת השנה הבאה. המחקר נערך בקרב מדגם של 207 חברות אמריקאיות המעסיקות למעלה מ-100 עובדים כל אחת. לדברי החוקרים, בקרב חברות גדולות - עם למעלה מעשרת אלפים עובדים, המצב עוד פחות טוב: רק 10% מתכננים לרכוש את המערכת בתוך שישה חודשים ממועד הגעתה לשוק.

ג'ופיטר מעריכה, כי 56% מהחברות שהשתתפו בסקר עובדות עם חלונות 2000 ו-19% משתמשות בחלונות NT 4.0. העובדה שהשקת מערכת ההפעלה ויסטה נדחית כבר למעלה משנתיים, נתנה בסיס לאנליסטים רבים להסיק שהביקוש למערכת - כשתושק - יהיה משמעותי מאחר והשוק חיכה לה כל כך הרבה זמן. ג'ופיטר מעלה ספקות לגבי התרחיש הזה וגורסת, כי פלח ניכר של החברות מעדיף לחכות עד לתום השלבים הראשונים של ההשקה והתגברות על הבאגים ההתחלתיים, בעוד שפלח אחר סבור שאין סיבה לרכוש את המערכת החדשה בגלל שאין לה תכונות אטרקטיביות מספיק.

ג'ו ווילקוקס, מנהל המחקר בג'ופיטר ריסרץ', מציין שהאתגר המרכזי של מיקרוסופט יהיה להציג את היתרונות של השימוש בחלונות ויסטה בהשוואה לחלונות XP. "מהמחקר עולה שמנהלי ITרבים לא יעברו לחלונות XP ובוודאי שלא לויסטה, מכיוון שהם מעדיפים להמשיך ולהשתמש בחלונות 2000 בזכות התכונות היעילות יותר שלה, בראייתם", אומר ווילקוקס. "חלונות ויסטה היא מערכת הפעלה מורכבת בהרבה מ-XP, כך שהאתגר המשמעותי שבפניו ניצבת מיקרוסופט כעת הוא להשיק קמפיין הסברתי מסיבי במטרה להגדיל את מודעות החברות ליתרונות העסקיים הגלומים במעבר לשימוש במערכת החדשה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה