תיקונים חוזרים של מוצר מצדיקים את ביטול העסקה
עצידה יפית רכשה סלון עור דו מושבי ותלת מושבי מחברת רהיטי עור דיזיין. היא טענה כי מייד עם קבלתו, החל הסלון להראות סימני התפוררות ובלאי.
לטענת עצידה, במהלך ששת החודשים הראשונים מאז רכישת הסלון, תיקנה אותו החברה מספר פעמים, כאשר כל פעם, הוא נפרם או התפורר במקום אחר.
היא דרשה מהחברה להחליף את הדגם, אך החברה סירבה. לפיכך, הגישה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בה דרשה את ביטול העסקה והשבת הסכום ששילמה בסך 4,098 ש"ח.
בית המשפט קבע כי התובעת הוכיחה את טענתה שמערכת הישיבה שסופקה לה לא הייתה באיכות ראויה. העובדה שהחברה נאלצה לתקן מספר פעמים, הן את הספה הדו מושבית והן את הספה התלת מושבית, מלמדת על אמיתות טענותיה של התובעת בכל הנוגע לטיבו הירוד של המוצר.
נקבע כי לאחר שני תיקונים, אין על התובעת חובה לבצע תיקון שלישי ונוסף, וקמה זכותה לביטול העסקה והשבת הסכום ששילמה באופן חלקי, בהתחשב בזמן שהשתמשה במערכת הישיבה מיום רכישתה.
לפיכך חויבה החברה לשלם לתובעת סך של 3,000 ש"ח, בהתחשב בעובדה שחלפה כשנה ממועד הרכישה.