המדריך לאתיקה יוצא לדרך עם חתימת האיגודים והרשות

לאחר יותר משנה של עבודה על עקרונות הפרסום בטלוויזיה והתנגדויות כמה ממשרדי הפרסום - יחתמו היום איגוד הפרסומאים, המפרסמים והרשות על התוצר המוגמר

המדריך לאתיקה בפרסומות יוצא לדרך: היום יחתמו הצדדים המעורבים על התו האתי, לאחר יותר משנה של עבודה. לאחר שבשבועות האחרונים התקיימו ישיבות הדרכה למפרסמים ומשרדי הפרסום, היום יחתמו נציגי איגוד חברות הפרסום, איגוד המפרסמים והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.

את הפרסומאים ייצגו יאיר גלר, יו"ר האיגוד ויגאל בר-און; את המפרסמים: מנכ"ל האיגוד, תלמה בירו, ועופר בלוך, יו"ר האיגוד; ומטעם הרשות יחתמו נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה ואיילת מצגר, מנכ"ל בפועל של הרשות.

עפ"י ההבנות בין האיגודים לרשות השנייה, פרסומאים ומפרסמים שהשתתפו בהדרכות, וחתמו על עקרונות המדריך, יקבלו פטור מהצורך להעביר לאישור מראש של הרשות השנייה את התשדירים אותם הם מבקשים לשדר, כולל בנושאים שכיום מחויבים באישור מוקדם.

עד כה נדרש אישור בנושאים כמו: תשדירים בהם מופיעים ילדים או בני נוער או הפונים לילדים ובני נוער, תשדירים העוסקים בבריאות ותשדירים אשר קיים חשש כי יש בהם ביטויים מסרים או תכנים של מין או רמיזה מינית, אלימות, אכזריות או גזענות, או שקיים חשש כי יש בהם משום פגיעה בטעם הטוב, בכבודו של אדם או ברגשות הציבור, הועברו לאישור הרשות. כזכור קבלת הההסכמה העקרונית על סעיפי המדריך, לא עברה בקלות בקרב משרדי הפרסום, עוד בתקופת יו"ר האיגוד הקודם, רמי שלמור. משרדי פרסום גדולים ובינהם מק’אן אריקסון, ראובני-פרידן, אשכנזי זלצמן ועוד הערימו קשיים על חתימת ההסכם בקרב האיגוד, עד שבסופו של דבר הושגה הסכמה על ניסוחו הסופי.

לאתר ICE

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה