לארי אליסון: "אורקל לוקחת את האחריות על הלינוקס בעולם"

מייסד ויו"ר אורקל חשף: מרכז התמיכה של אורקל ישמש את כלל לקוחות הלינוקס, אף אם אינם לקוחות אורקל
יוסי הטוני |

"אורקל לוקחת את האחריות על הלינוקס בעולם", הכריז לארי אליסון, מייסד ויו"ר אורקל, במליאת הסיום של כנס Oracle Open World. "אנו נכנסים לתחום מערכות ההפעלה הארגוניות בכל הכוח. אורקל תספק לארגוני אנטרפרייז תמיכה עבור כל מערכות הלינוקס שלהם - תמיכה שתהיה זהה לתמיכה אותה הם מקבלים כיום עבור בסיסי הנתונים, התווכה והיישומים".

אורקל תציע את התמיכה הכוללת, בתחילה, ללינוקס של רד-האט. לדברי אליסון, כיום מספקת רד-האט ללקוחותיה תיקון באגים רק עבור הגירסאות האחרונות שלה, דבר המכריח לקוחות לשדרג את גירסאות הלינוקס שלהם כדי ליהנות מהתיקון הנדרש. התוכנית של אורקל, Oracle Unbreakable Linux, מבטיחה לדבריו תיקון באגים לגרסאות ישנות, נוכחיות ועתידיות של לינוקס. "נספק לארגונים גדולים תמיכה ללינוקס, ככל מערכות ההפעלה האחרות", הכריז אליסון.

בהתייחסו למחיר התמיכה, ציין אליסון כי מדובר במאות בודדות של דולרים - פחות מחצי ממחיר התמיכה של רד-האט ללקוחותיה. "המהלך הזה", ציין, "יביא להאצת אימוץ לינוקס בקרב ארגונים גדולים, ואנו עובדים עם שותפינו העסקיים – אינטל, HP, דל ואחרות - על מנת לממש אותו בקרוב ולהביא לכך שלינוקס יהפוך למערכת ההפעלה של המערכות הקריטיות בארגונים".

"ישנם כמה נושאים אשר מונעים התפשטות של לינוקס בארגונים, נושאים הגורמים לכך שלמרות שמדובר במערכת הפעלה טובה, היא חודרת לארגונים באיטיות", אמר בנאומו. אחת הסיבות, לדברי אליסון, היא העדר תמיכה אמיתית בתיקון באגים מצד ספקי לינוקס. סיבה זו, ציין, היא החמורה מכולן, כי לקוחות לא מקבלים תיקון של הבאג על הגרסה עליה הם עובדים, אלא שהתיקון יוצא בגרסה הבאה. "ארגוני אנטרפרייז אינם יכולים לסבול מצב כזה", קבע.

סיבה נוספת, אמר, היא שהתמיכה של ספקיות הלינוקס המובילות היא יקרה, ולעיתים לקוחות אינם יכולים להרשות אותה לעצמם. הסיבה השלישית קשורה לקניין רוחני - כי על גבי הלינוקס מפותחות מערכות שאותן פיתחו חברות ולפעמים, לאחר מכן הן נתבעות על שימוש בהן. מצב זה, ציין, יוצר אי ודאות ואף הוא מאט את השימוש בלינוקס.

"17 מרכזי התמיכה של אורקל ברחבי העולם כוללים 7,000 עובדים ב-27 שפות עבור 145 מדינות וכולם הוכשרו לתת את התמיכה הטובה ביותר לקהילת הלינוקס", ציין אליסון והוסיף כי ההכנות למהלך ארכו שש שנים.

כל הכותרות

"חזון אורקל למיחשוב מכיל בתוכו מרכיב בסיסי כבר הרבה מאד שנים וזהו המיחשוב השריגי – הגריד", אמר אליסון. "המדובר בארכיטקטורה המחברת בין מחשבים, ומביאה להגברת עוצמת המיחשוב, הפחתת עלויות והגדלת הביצועים".

לדבריו, השימוש במיחשוב שריגי מביא לצמצום דרסטי בעלויות החומרה, מספק עבודת מיחשוב מהירה יותר מאשר המיינפריים, ומספק אפשרות להגדלת הקיבולות והביצועים בלא שנדרש לתכנן מראש, כמו במיינפריים. כך, ציין, מתקבלת אמינות רבה יותר. "אנו עובדים על גריד כבר הרבה מאד שנים", אמר אליסון, וסקר בפני המשתתפים את ההיסטוריה של החברה. "ב-1998 החלטנו להתמקד במיחשוב גריד על שרתי PC, והיינו צריכים לבחור במערכת הפעלה – לינוקס או של איזו חברה מסיאטל. בחרנו כמובן בלינוקס, כי הקוד הפתוח אפשר לנו להכניס רכיבים שאפשרו את היכולת לעשות גריד. לינוקס התבררה כצפוי, כבחירה טובה".

אליסון סיים את דבריו, בהדגישו כי חשוב לשמור על אחידות השוק, ועל כן תסנכרן אורקל את התמיכה עם הגרסאות העתידיות של לינוקס: "כל שנוסיף לגרסאות אלו, הוא תיקון באגים שיפורסמו ויופצו לשאר הקהילה באופן במיידי וללא תמורה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה