שירות Office Live יושק ב-15 בנובמבר

מיקרוסופט תשיק את אוסף היישומים המקוונים שלה בעוד פחות משבועיים. היישומים יוצעו למשתמשים בשלוש רמות, כשהרמה הבסיסית תסופק בחינם
shay |

Office Live, אוסף היישומים המקוון של מיקרוסופט (http://officelive.microsoft.com), יושק באופן רשמי ב-15 בנובמבר בארצות-הברית, ויסיים את שלב הבטא שלו. היישומים יוצעו למשתמשים בשלוש רמות, כשהרמה הבסיסית (Basic) תוצא בחינם ותכלול בין השאר מעקב פגישות, רשימות קשרים וגישה לדואר אלקטרוני מכל מקום עבור עד 25 חשבונות שונים, כלי לפיתוח אתר אישי ואפילו שם דומיין ואירוח חינם בשרתי מיקרוסופוט בנפח של עד 500 מ"ב. גרסת ה-Essentials תעלה למשתמשים 19.95 דולרים לחודש ותציע תכונות משופרות לעומת הגרסה החינמית וכן אפשרות להשתמש בשטחי עבודה משותפים, לעד 10 משתמשים לכל היותר. גרסת ה-Premium תציע תמורת 39.95 דולרים לחודש את כל התכונות שמציעות שתי הרמות הנמוכות יותר, באיכות טובה יותר, ובנוסף שורת יישומים מתקדמים יותר כמו ניהול פרויקטים, מעקב מכירות, ניהול מסמכים ועוד.

המיקוד של היישומים הללו ברור מאוד: עסקי SMB, אותם עסקים שאין ביכולתם להחזיק מחלקות IT, או אותם עסקים שאין להן את הידע ליצור יישומים משלהם לצורכי עסקיהם. לא פחות מכך, Office Live, יחד עם Windows Live, מהווים ניסיון, שרק העתיד יוכיח עד כמה הוא מוצלח, לעצור את גוגל, ולהקהות את המתקפה שלה על מוצרי מיקרוסופט בדמות מוצרים כמו Google Docs & Spreadsheets ו-Google Calendar.

לפי מיקרוסופט, למעלה מ-160,000 עסקים כבר בחנו את התכונות השונות של השירותים וסיפקו משוב חיוני. אחד השינויים שיבלטו במוצר הסופי הוא אינטגרציה הדוקה יותר עם השירות adCenter, עליו הכריזה מיקרוסופט במאי השנה, שמאפשר לחברות לרכוש פרסום עבור עסקיהם בכל אתרי האינטרנט המקושרים למיקרוסופט. מדובר כמובן בעוד ניסיון של מיקרוסופט להתחרות בגוגל, כשהפעם על הכף ההכנסות מפרסומים באתרים.

במקביל להשקה הרשמית בארצות-הברית תתחיל מיקרוסופט במבחני בטא של השירות בצרפת, בריטניה, גרמניה ויפן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה