הבריטים אומרים: די למגיפת ההשמנה בקרב ילדים ונוער
משרד התקשורת הבריטי, הודיע היום (יום שישי) כי הוא מתכונן לאסור על פרסומות המעודדות אכילה של מאכלים ומשקאות רווי שומן, או בעלי אחוז סוכר או מלח גבוה לילדים ונוער.
עוד הודיעו בלונדון כי כבר מסוף ינואר יאסרו על פירסום שכזה לילדים תחת גיל 16. יש לציין כי הממשלה הבריטית המליצה לרגולטור להעלות את הנושא למודעות גבוהה ולהתערב בנושא כבר בדצמבר 2003.
ההערכות הן כי בעקבות ההחלטה שנתקבלה, ההכנסות של ענף הפרסום ירדו ב-ב-74 מיליון דולר (39 מיליון פאונד), זאת כיוון שפירסום המעודד למוצרים רוויי שומן מופיע היום בכל תוכניות הילדים והנוער, חברות בכל העולם החלו לנקוט בצעדים בכדי לצמצם את כמות הג'אנק פוד שהן מפרסמות. לדוגמא וולט דיסני הודיעה על שיתוף פעולה עם מקדונלד שתי החברות מתכוונות להציע אוכל בריא בפארקים של וולד דיסני.
ערוצי הילדים עלולים להפסיד עד 15% מסך ההכנסות שלהם, לעומתם, ערוצי הכבלים לצעירים יפסידו רק כ-9% מהכנסותיהם כך מעריכות התחזיות.