ת"א העיר הממונעת בישראל: יותר מפי 2 מהממוצע
מסקירה שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט על ענף הרכב והליסינג בישראל הכולל מידע על רמת המינוע בערי ישראל לעומת העולם. עולה כי, רמת המינוע בישראל עומדת על כ-302 כלי רכב לכל 1,000 תושבים (מהם כ-233 כלי רכב פרטיים) אך כאשר בוחנים את רמת המינוע בערים השונות רואים כי העיר הממונעת ביותר היא תל אביב, עם 651 כלי רכב לכל 1,000 תושבים, יותר מפי – 2 מהממוצע הארצי.
העיר פתח-תקווה נמצאת במקום השני עם 512 כלי רכב ורמת השרון עם 509 כלי רכב לכל 1,000 תושבים. מבין הערים הגדולות בולטת ירושלים ברמת המינוע הנמוכה ביותר עם 206 מכוניות בלבד לכל 1,000 תושבים. בהשוואה למדינות מפותחות בעולם, רמת המינוע בישראל עדיין נמוכה יחסית. לשם השוואה, רמת המינוע הממוצעת בארה"ב עומדת על כ-800 רכבים לכל 1,000 תושבים, באיטליה- 732, בקנדה- 708 וביפן- 684 מכוניות לכל 1,000 תושבים. 37.7% מכלי הרכב שנעים בישראל יוצרו ביפן
עוד עולה מסקירת דן אנד ברדסטריט, כי 37.7% מכלי הרכב שנעים בכבישי ישראל יוצרו ביפן. יפן שומרת על מעמדה כיצרנית הרכב המועדפת על הישראלים אם כי בשנת 1999 עמד שיעור הרכבים היפנים בישראל על 38.4%. במקום השני כלי הרכב הצרפתיים התופסים נתח שוק של 11%.
שחקנית עולה בשוק היא קוריאה שהצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בלמעלה מ-60% בתקופה של כ-7 שנים. כיום שיעור המכוניות הקוריאניות בישראל עומד על 10.1% לעומת 6.2% בשנת 1999, ולראשונה היא מקדימה את ספרד.
עלייה בגיל הממוצע של כלי הרכב בישראל, בשנת 2005 הגיל הממוצע הוא 6.8 שנים
כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים עוד כי הגיל הממוצע של כלי הרכב המנועיים היה בסוף שנת 2005 6.8 שנים לעומת 6.6 בשנת 2004. מאז שנת 1998, מסתמנת עלייה רציפה בגיל הממוצע של כלי הרכב מ-5.9 שנים בממוצע בשנת 1997 ל-6.8 בשנת 2005.
כלכלני דן אנד ברדסטריט מדגישים כי בניגוד לסברה שעליית חברות הליסינג תביא לירידה בגיל הממוצע של הרכבים בשוק, אנו רואים מגמה הפוכה. ככל ששוק הליסינג נטמע בארץ, גיל המכוניות הממוצע עולה. מדן אנד ברדסטריט מסבירים שהמגמה נובעת מכוח המיקוח של חברות הליסינג. יבואני הרכב נאלצים, על מנת לפצות עצמם על מחירים נמוכים יותר לחברות הליסינג, להעלות את המחיר לרוכשים הפרטיים וכך גוררים גם העלאה הדרגתית של הגיל הממוצע של הרכבים במשק.
נמשכת מגמת מעבר מבנזין לסולר
מסקירת דן אנד ברדסטריט ניתן לראות כי מגמת המעבר מבנזין לסולר נמשכת. כאשר אחוז כלי הרכב הצורכים סולר מכלל מצבת כלי הרכב גדל פי 1.4 במהלך שש השנים האחרונות. המגמה בולטת בעיקר במשאיות עד 4 טונות. אחוז כלי הרכב הפרטיים הצורכים סולר גדל פי 2.4 בתקופה זו, אך עדיין מספרם מגיע לכ-42,000 כלי רכב בלבד בשנת 2005, המהווים כ-2.6% מסך כל כלי הרכב הפרטיים. כ-800 כלי רכב היו מונעים בגז ב-2005, מתוכם כ-650 כלי רכב פרטיים.