מעריב הכפיל פי 5 את הפסדיו בינואר-ספטמבר
בחודש שעבר זכתה מניית מעריב ליומיים של חסד. כותרות העיתונים "מכרו" את העיתון היומי שבשליטת משפחת נימרודי למיליארדר היהודי שלדון אדלסון, ביומיים אלו זינקה מניית החברה בכ-38%, אך ככל שהתבררה התמונה הובן שמדובר יותר כספין תקשורתי ששירת בעלי אינטרסים מאשר עסקה או משא ומתן אמיתי והמניה ראתה את הדרך מטה.
היום דיווח העיתון על תוצאותיו הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2006, בהם הוא מציג תמונה לא חיובית. עליית מחירי הנייר הגדילה את עלות המכר של החברה באחוז גבוה יותר מהשיפור שנרשם במכירות, והפגיעה הדרדרה לאורך כל הדו"ח והסתיימה בזינוק של 550% בהפסד הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2006 ל-57.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 10.4 מיליון שלק בתקופה המקבילה.
בנוסף להפסדים מפעילות בהיקף של 19.5 מיליון שקל, רשמה החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הפסדים מניירות ערך בהיקף של 28.5 מיליון שנזקפו לסעיף הוצאות אחרות, סעיף זה הכניס בתקופה המקבילה סכום של 7.3 מיליון שקל למעריב.
למרות גידול בהכנסות הרווח הגולמי של מעריב נשחק בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה בכ-11% והסתכם בכ-106 מיליון שקל לעומת 120 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מתחילת השנה נרשם גידול של 29.9 מיליון שקל בעלות המכר של החברה, כשליש מעלות זו מיוחסת לעליית מחירי הנייר שהוסיפה להוצאות מעריב על נייר כ-10 מיליון שקל. ברבעון השלישי הסתכם הרווח הגולמי בכ-32 מיליון שקל לעומת 44 מיליון שקל ברבעון המקביל. ברבעון השלישי גדלה עלות המכר של מעריב בכ-13.6 מיליון שקל.
את שורת המכירות שיפרה החברה בכ-4% בשלושת הרבעונים הראשונים לגובה של 398 מיליון שקל, לעומת 382 מיליו שקל בתקופה המקבילה. ברבעון השלישי הסתכמו ההכנסות בכ-131.8 מיליון שקל לעומת 129.5 - גידול קל של 1.7%. השיפור בשורה העליונה נבע בעיקר מאיחוד דוחות המגזין רייטניג שהתבצע ברבעון הרביעי של 2005.