"בתוך שנתיים נסגור מחצית מהפער שבינינו לבין דל ו-HP"
"אנחנו מאמינים שהשילוב של שלושת הצירים האסטרטגיים לפיהם אנחנו פועלים יעזרו לנו בסופו של דבר לתפוס את המקום הראשון במכירות בתחום המיחשוב האישי. זה ייקח זמן, אבל אני חושב שתוך שנתיים נוכל להתקרב מאוד ל-HP ולדל. ליתר דיוק, התחזית שלי היא שתוך השנתיים האלה נסגור לפחות מחצית מהפער שבינינו לבין המובילה", כך אמר השבוע פיליפ דאבי, סגן נשיא לשיתופים אסטרטגיים בלנובו העולמית,
דאבי, המבקר בימים אלה בישראל, עבד 15 שנים ביבמ בתפקידי מכירה ושיווק בכירים בחטיבת המיחשוב האישי. עם רכישת החטיבה בידי לנובו הסינית, עבר לעבוד שם. "לנובו היא חברה שמוציאה, לפחות נכון להיום, את רוב רווחיה מתחום המיחשוב האישי. מה שאנחנו עושים כיום הוא קריטי לעתיד החברה, וזה אומר שאנחנו ממוקדים בפעילות אחת - ה-PC. מאחר שעסקי המיחשוב האישי הם האסטרטגיה של לנובו, אנחנו יכולים להשקיע במוצרים חדשים ובשווקים חדשים שלא היו קיימים בפנינו לפני כן, תחת השליטה של יבמ, מכיוון שהיא פשוט לא רצתה להשקיע בהם. הדוגמה הכי טובה לכך היא סדרת ה-Lenovo 3000; לא ניתן היה לשווק מחשבים כאלה תחת השם של יבמ", הוא מעריך. "והנה, בסך הכל תשעה חודשים אחרי שהחטיבה עברה ללנובו, כבר יצאה סדרת המחשבים הזו. זה מאוד מתסכל שיש לך רעיונות בנוגע להגדלת ושיפור העסקים, אבל אתה לא מקבל את ההשקעה המתאימה. עכשיו, לשמחתי, זה כן קורה".
דאבי גם מסביר מדוע החברה בחרה לשווק את מוצריה באמצעות ענפי הספורט השונים: "מכיוון שאנחנו חברה חדשה, ומכיוון שאנחנו רוצים להתקרב יותר לאנשים ומכיוון שאנחנו רוצים תדמית אישית יותר ופחות של חליפות - התדמית שכמעט תמיד ליוותה את מוצרי המיחשוב של יבמ - הבחירה בשיווק באמצעות הספורט הייתה די טבעית עבורנו".
"יש לנו בישראל מודל טוב מאוד לעשיית עסקים בתחום ה-PC, ואני חייב לומר שאנחנו חייבים לקחת שיעורים ממה שעושים כאן גם לשווקים האחרים שלנו. למעשה אנחנו כבר עושים ניסיון בארצות הברית: אנחנו מציבים מחשבים שלנו למכירה ברשתות כמו בסט-ביי ביזנס, סטייפלס ואופיס דיפו, כשכל המקומות הללו הם מקומות שמיועדים ומוכרים יותר לשוק ה-SMB מאשר לשוק האינטרפרייז. ויותר מכך, כולם הרי יודעים שהגבול בין ה-SMB לשוק הצרכני מאוד דק".