תקציב דואר ישראל לשנת 2007 - 1.77 מיליארד שקל
דירקטוריון דואר ישראל, בראשותו של יעקב (קוקי) אדרי, אישר אתמול (ג') את תקציב החברה לשנת 2007, שיעמוד על כ- 1.77 מיליארד שקל. תקציב 2007 מבטא את הנחות היסוד של החברה: תקציב השקעות גדול לשדרוג מערכות המיון, מערכות מידע, הכנסת אוטומציה לסניפים, שיפוץ והרחבת יחידות ורכישת נכסים.
אדרי מסר כי תקציב 2007 כולל בתוכו את העלויות הכרוכות בצמצום כח האדם בחברה: במהלך השנה ייגרעו כ-150 משרות.
מנכ"ל דואר ישראל, אבי הוכמן ציין כי תקציב ההשקעות לשנת 2007 יעמוד על כ-160 מיליון שקל, לעומת 125 מיליון שקל בשנת 2006 - גידול של 30%. לדברי הוכמן, תקציב ההשקעות שאושר ייתן מענה הולם לחזון הטכנולוגי של החברה. הוכמן הנחה את הנהלת החברה להתמקד בשיפור השירות וברכישת ציוד טכנולוגי מתוחכם לבתי המיון והסניפים, בשידרוג מערכות המידע והמיחשוב, בשיפוץ הסניפים וברכישת נכסים לפתיחת יחידות דואר חדשות.
עוד הוסיף הוכמן כי תקציב ההשקעות הוא על בסיס תוכנית השקעות רב שנתית לשנים 2011-2007, כמקובל בחברות המתקדמות במשק.
עוד עולה מפרסום התקציב כי כ-39 מיליון שקל מיועדים לרכישת מכונות מיון חדשות. כמו כן יוקצו משאבים לפיתוח ושידרוג של מכונות אוטומטיות לממכר מוצרי דואר; אוטומטים למסירת דברי דואר גדולים וחבילות ואוטומטים לתשלום חשבונות ושוברים לחברות וגופים רבים במשק (כמו למשל, חשבונות חשמל, תשלומי ארנונה וכיו"ב). אוטומטים אלה יוצבו מחוץ לסניפים, כך שלקוחות דואר ישראל יוכלו ליהנות משירותים רבים שמציעה החברה במשך 24 שעות ביממה.
הוכמן הדגיש כי תקציב 2007 מבטא את הצרכים המיוחדים לאחר המעבר מרשות לחברה, תוך היערכות טכנולוגית ולוגיסטית שתציב את החברה החדשה ערוכה ומוכנה מול מתחריה. כמו כן יושם דגש בתקציב על שיפור מערך השירות ללקוחות והשקעות בפיתוח במשאב האנושי.