סופר-פארם: שיא של 7 שנים במכירות - 2.65 מיליארד ש'

בשנה הקרובה אמורה הרשת לפתוח 15 סניפים, אשר יביאו לפרישה של 138 חנויות. מספר המבקרים החודשי בסניפי הרשת עמד על 2.8 מליון לקוחות בממוצע
ליאור גוטליב |

רשת סופר-פארם דווחה היום (ב') על הגידול הגבוה ביותר במחזור המכירות של הרשת מזה 7 שנים (6% בחנויות זהות, ו-8.2% בכלל הרשת), שהסתכם בשנת 2006 ב-2.65 מיליארד שקל.

ליאור רייטבלט, מנכ"ל רשת סופר פארם, מסר "למרות המלחמה והמצב הביטחוני ששרר השנה, רושמת רשת סופר-פארם הישג מרשים ומסכמת את שנת 2006 עם גידול של 6% בחנויות זהות ו-8.2% בכלל הרשת – המהווים את הגידול הגבוה ביותר ב-7 השנים האחרונות, ואנו מעריכים כי בשנת 2007 יגיע היקף המכירות ל-2.9 מיליארד שקל."

נציין, בשנת 2006 נפתחו 9 סניפים חדשים, 6 מהם באזורי פריפריה ובמגזר הערבי. בשנה הקרובה אמורה הרשת לפתוח 15 סניפים, אשר יביאו לפרישה של 138 חנויות. מספר המבקרים החודשי בסניפי הרשת עמד על 2.8 מליון לקוחות בממוצע.

פולין – גידול של 62% בהיקף המכירות

מחזור המכירות השנתי של סניפי הרשת בפולין לשנת 2006 עומד על כ-40 מיליון דולר והוא מסמן גידול של 62% במכירות כלל הרשת בפולין, ו-28% בחנויות זהות. רשת סופר פארם היא למעשה הרשת היחידה בפולין המשלבת שלוש מחלקות בחנות אחת: בית מרקחת, קוסמטיקה וטואלטיקה.

בשנה האחרונה הוכנסו גם מוצרי קוסמטיקה עממיים, אשר תרמו לגידול של למעלה מ-30% במכירות תחום הקוסמטיקה בחנויות הזהות ברשת. חנויות הרשת הן המובילות בפולין במכירות מוצרי "קוסמטיקה לבנה" (מוצרים סמי-רפואיים) הנמכרים רק בבתי מרקחת. המותג המוביל בתחום זה הוא "וישי" של לוריאל.

הרשת בפולין כוללת היום 14 סניפים, ומעסיקה 450 עובדים, תגיע ל-50 סניפים עד שנת 2010. בשנת 2007 יפתחו 4 סניפים חדשים במרכזי הערים הגדולות. היקף ההשקעה בפתיחת כל סניף – 250 אלף דולר.

מינוי חדש בפולין - לתפקיד מנכ"ל הרשת בפולין מונה לאחרונה סטיב גולדשטיין, מנהל ברשת סופר פארם מזה 28 שנים. בתפקידו האחרון היה גולדשטיין עמית של הרשת בסניף קניון רמת גן.

סופר פארם בסין רשת סופר פארם השלימה לאחרונה את רכישת רשת בתי המרקחת ENSURE הנמצאת במחוז GUIZHOU שבדרום סין. במחצית השנייה של שנת 2006 הושלמה הסבתם של 3 הסניפים הראשונים לפורמט סופר פארם, והם פועלים תחת השם, הלוגו והקונספט השיווקי של הרשת. הרשת במשא ומתן לרכישת רשתות נוספות בחוף המזרחי של סין.

מייסד סופר-פארם, מורי קופלר, מסר, כי באין בכוונת הרשת להתפתח ליעדים נוספים בעולם וכי שלוש השנים הקרובות תוקדשנה להעמקת הפריסה של הרשת בפולין ובסין.

בישראל - 2007 תוקדש להתרחבות לאזורי הפריפריה

מיצוי שטחי מסחר פוטנציאליים באזור המרכז, והפיתוח המואץ של אזורי הפריפריה יביאו את רשת סופר-פארם להמשיך במגמת ההתרחבות לישובים במגזר הערבי ובישובים מרוחקים.

לאחר שפתחה השנה סניפים בשדרות, אופקים, נתיבות ומגדל העמק, עתידים להיפתח בשנת 2007 סניפים בדימונה, גדרה, נצרת, אום אל פאחם, כפר יאסיף, שפרעם וסכנין.

יאיר עשהאל, המשנה למנכ"ל הרשת: "החנויות החדשות מהוות המשך ישיר למגמת ההתרחבות של הרשת למרכזי אוכלוסייה פריפריאליים, בהם נאלצו התושבים לנסוע מרחקים ארוכים על מנת לרכוש תרופות ומוצרי בריאות ויופי. זאת ועוד, פתיחת הסניפים מעניקה אפשרויות תעסוקה למאות רבות של תושבים בערים אלו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה