WEB 2 זה התנהגות, לא טכנולוגיה

רון אלכסנדרי |

יצאתי מפגישת מועדון "שיווטק" שהתקיימה במלון מוריה אל האוויר הצח של ככר אתרים. לא יכולתי שלא להיזכר בשאול המלך שעל-פי הבלדה של המשורר טרשניחובסקי נאלץ לרכב בחשכת הלילה לבעלת האוב כדי לחזות את עתידו. אבל אני להבדיל רכבתי ב"סקודה" הצהובה שלי. בסגנון הניסוח של ביל גייטס אני חייב להכריז. "מי שאינו מצטרף "למועדון שיווטק" נועד להעלם מעולם השיווק באינטרנט".

ושוב הגיע מועד ארוחת הבוקר של "שיווטק" מועדון החברים התוסס של קהילת אנשים ומחשבים. גם בשנות מגורי בניו-יורק השתדלתי לכוון ככל האפשר את מועדי ביקורי בארץ כך שיחפפו את ארוחות הבוקר של המועדון. ראשית זה "יאמי" של ארוחת בוקר (כמו שאומר יולי בני בן ה5) שולחנות המעדנים המקבלים את פניך ראויים להיכנס למוזיאון הגסטרונומיה. ולאחר ארוחת הבוקר המאפשרת גם רישות חברתי עם אחדים מטובי אנשי השיווק של ענף ה "הי-טק" בארץ מגיע גם הזמן לשבור את רעבונו של המוח. ואמון עליכם שיהודה ועוזי, מנהיגי המועדון, מצליחים להביא לכל פגישה מהשמנה וסלתה של קהילת הידענים בנושאים העכשווים והמרתקים ביותר. והפעם היה זה תורו של ד"ר אשר עידן שבא לעדן את זמננו.

ולאילו שעדיין אינם מכירים את ד"ר עידן הרי ה URL שלו WWW.THE21CENTURY.COM כבר צריך להסגיר להבנתכם שהוא עתידן (מעין בעלת אוב קדמונית). ואינכם יכולים שלא להתפעל מהפשטות שבה הוא הגדיר את מהותה של החידה העכשווית הגדולה ביותר להבנה. מה המשמעות של הביטוי WEB 2. "זו אינה טכנולוגיה, זה התנהגות וסדר מחשבה שונה והפוך מהלוגיקה של על בני 20 ומעלה" אומר ד"ר אשר ונותן דוגמאות.

"חישבו על צומת דרכים בה נוצרים פקקי תנועה אך ככל שהצומת תהיה עמוסה יותר החסם יפתר מהר יותר" כיוון שאני כבר חבר בקבוצה שמעל גיל 20 כמובן שבתחילה אין בקביעה זו כל הגיון – אבל אם נמשיך את תהליך התחקור איך זה יכול לקרות התשובה המתקבלת היא "אם כל מכונית תביא איתה מסלול נסיעה נוסף הרי הלחץ יפחת ואמנם בהגיון המעשי של פיזיקת הכבישים זו התשובה שמתורגמת לסלילת כבישים נוספת הנמשכת זמן הנמדד בחודשים או שנים".

נזכרתי במשנתו העתיקה ( 30 שנה?) של אלברט טופלר. "אנשים נוסעים במכונית אל מקורות המידע – בעתיד המידע יזרום אליהם" ד"ר אשר סוגר את המעגל שהחל עם ספרו של טופלר "שוק עתידי".

"בעולם האינטרנט כל משתתף המגיע לצומת יכול ומביא איתו מסלולים נוספים. (קישוריות) וזה קורה מיידית, דחיסת זמן הפיתרון מאפשרת לכל לקוח לתפקד גם כשרת. לפתע מסלולי זרימת הידע גדלים בחזקות עם הצטרפותו של כל משתתף" וד"ר אשר ממשיך להסביר את ההצלחות השיווקיות האדירות של חברות כ: Google, Ebay, Wikfidia, YouTube, Napstar, Blogging, Bittorrent etc "הם השכילו ליישם אפשרויות לעשות כסף מהתופעה שבה נפתחה האפשרות לשיווק מיליוני פריטים לקבוצות קטנות – במקום מעט פריטים לקבוצות גדולות".

כל הכותרות

כמו שאמרתי בתחילה – אם ברצונך לשווק את גרגרי החול שבחוף תל-אביב מוטב שתצטרף ל "שיווטק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה