בזק בינלאומי - סיפורו של תוכי
התוכי של ספקית האינטרנט בזק בינלאומי נולד לפני כ-6 שנים במשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, במסגרת קמפיין "החיות" אשר הציג לכאורה תלונות של חיות בית - תוכי וכלב, (במקור היה גם דג שלבסוף לא הופק) על כך שמאז שהאינטרנט של בזק בינלאומי נכנס הביתה, בעלי החיות כבר לא מקדישים להם מספיק תשומת לב.
הסרט הראשון של התוכי הצליח למשוך תשומת לב רבה, כאשר מאוחר יותר נוסתה גם דמות של חתול, אולם בסופו של דבר התוכי בליווי קולו של המוכר של הבדרן שלום אסיאג, ניצח עד שהפך לדמות המרכזית של בזק בינלאומי.
התוכי נבחר לשמש כ-Brand Character של החברה כאשר במהלך השנים דמותו עודנה ושונתה כך שתתאים יותר לערכי המותג. לאחר שהצלחתו הוכחה מעל לכל ספק נבחר התוכי להוביל גם את הקמפיינים ל-Voice (שיחות בינלאומיות) בנוסף לתחום האינטרנט.
הוגי דמות התוכי מאמינים כי הוא ממלא מספר תפקידים מרכזיים. האחד הוא יצירת העדפה כלפי המותג (קשר חיובי לדמות תוך הקרנה על המותג). התפקיד השני הוא יצירת בידול בין מותגים תוך השגת בולטות.
תפקידים נוספים הם: הקרנה על אישיות המותג (באמצעות תכונות האופי) תוך הגברת האהדה; זיהוי מיידי והאחדה של מסרים.
במסגרת הקמפיינים השונים התבלט התוכי באמצעות מספר מאפייני אישיות. התוכי מצטייר כחברמן וידידותי, בעל כוונות טובות, בטוח בעצמו וחושב שהוא יודע הכול, לעיתים חצוף, בוטה, מתחכם וחסר רגישות. אך לצד זאת גם פואטי ומנסה לעיתים לדבר בשפה גבוהה.
בשנה האחרונה החליטה בזק בינלאומי על שינוי אסטרטגיה תקשורתית תוך חזרה להדגשת המובילות, אולם מכיוון שונה מבעבר. האסטרטגיה החדשה, תחת הסיסמא "יותר ממספר 1", באה להדגיש את העובדה, כי כלקוח של ספקית האינטרנט המובילה אתה יכול ליהנות יותר ולקבל יותר.
במסגרת השפה המעודכנת הפך התוכי להיות "מועמד לבחירת העם" (בדומה לפוליטיקאי). מתוקף רצונו להנהיג הוא הוצג באופן ממלכתי ומכובד יותר מבעבר, על מנת להעביר את המסר שיש מי שעומד מאחורי החברה ודואג לרווחת הלקוחות.
מאז החלה בזק בינלאומי להשתמש בתוכי כפרזנטור אומרים בבזק בינלאומי, כי ניתן לראות שיפור חיובי בשני פרמטרים תדמיתיים משמעותיים. ראשית, מידת האהדה כלפי בזק בינלאומי בכלל וכלפי התוכי בפרט גבוהה בהשוואה לאהדת המתחרים.
שנית, התוכי תורם במידה רבה לבידולה של בזק בינלאומי אל מול המתחרים, משימה קשה בשוק בו המעורבות של קהל היעד הינה לרוב נמוכה.
עדות נוספת להצלחה של המותג ניתן לראות בסקר שנערך בשיתוף חברת TASC, לפיו נבחרה בזק בינלאומי לספקית האינטרנט המובילה היחידה בשוק ספקיות האינטרנט, הן מבחינה תדמיתית והן מבחינה פיננסית.
לסיכום, התוכי מהווה עבור בזק בינלאומי זה שנים רבות נכס תדמיתי מובהק בשוק האינטרנט והשיחות הבינלאומיות, תוך בידולה והעצמת האהדה כלפי המותג.