מנכ"לוג - הבלוג של המנכ"ל

אם בעבר דמות המנכ"ל היתה אפופת מסתורין וממוקמת אי שם בקומות העליונות, כיום בעידן הדיגיטלי המידע חשוף יותר והמנכ"ל מקפיד על קשר ישיר עם עובדי החברה ולקוחותיו באמצעות בלוג פנימי. על היתרונות והחסרונות שבתופעה
גלעד אלסטר |

משחר המהפכה התעשייתית והקמתם של חברות הענק נתפסה דמותו של הבוס הגדול, קרי מנכ"ל החברה, כאישיות מסתורית הנחבאת מאחורי משרדים מפוארים אי שם בקומות העליונות של בניין החברה. לעובד הפשוט לא הייתה גישה אליו וסביר להניח שרק במקרים בודדים נפגשו פניהם של השניים.

גם ענייני החברה לא היו נחלת הכלל - מאחורי הדלתיים הסגורות היו מתבצעות ההחלטות החשובות ביותר של החברה, שהשפיעו על עתידה ועתיד עובדיה, ומלבד שמועות חסרות רקע היו ההחלטות נסתרות מהעובדים שפשוט לא שאלו שאלות.

בעידן הדיגיטלי והאינטרנטי דברים משתנים - המידע עובר מהר יותר, הרבה יותר וחשוף יותר לציבור, ולכן גם קשה לשמור עליו.

הדרך היחידה של החברות להסתגל לשינוי הזה היא פשוט לאמץ אותו, ברוח הסיסמא: אם אתה לא יכול להלחם בזה תצטרף לזה, ואכן חברות רבות עוברות טרנספורמציה תפיסתית ומבנית שמתאימה לעידן החדש.

בלוג המנכ"ל כשופר לעובדים

אחד התולדות של המהפכה הזאת, הוא בלוג המנכ"ל - כל חברה גדולה שמכבדת את עצמה מטפחת לה בלוג הנכתב והמנוהל על ידי מנכ"ל החברה ועוזריו. יהיו אלה שיטענו כי ישנם חסרונות רבים בכתיבת בלוג חברה, כגון איבוד שליטה על המסר, או מסירת מידע למתחרים, אך מנגד ניצבים היתרונות שמעמידים את בלוג המנכ"ל ככלי השירותי החזק ביותר שחברה יכולה להציע כיום.

בלוג המנכ"ל לא רק משמש כשופר לעובדים בכל ענייני החברה השוטפים, אלא מהווה גם פלטפורמת שיחה יעילה בין מנהל החברה לעובדיו וללקוחותיו. אולם, שימוש לא נכון בכלי החדשני ופורץ הדרך הזה, עלול להביא לתוצאות הפוכות מהרצוי.

על מנת להקפיד של שימוש אפקטיבי בבלוג המנכ"ל חשוב לשמור על מספר עקרונות:

1. מנה עורך לבלוג. אחד שאתה מכיר ומעריך, שידע כיצד לסדר את דבריך באופן שימשוך את הקוראים ובו בעת ישמור על המסר המקורי.

2. היעזר בבלוג להיחשף לרעיונות חדשים ולצדדים נוספים של החברה שלך. למרות שהבלוג הוא מעין מראה של החברה שלך ותפיסת עולמה, הכלי עצמו הוא פחות פורמאלי ולכן יכול לחשוף את החברה שלך לרעיונות חדשים ולדיאלוג פתוח ורחב יותר.

כל הכותרות

3. המסר הוא המלך. פוסט טוב הוא פוסט שמעורר חשיבה, נקודת מבט מרעננת, דעה פרובוקטיבית למוצר או לטרנד, וחדשות אמיתיות ומסקרנות. במידה והתוכן יהיה משעמם וישן הקוראים לא יחזרו לבלוג.

4. בניית מערך תוכן. ככל שזה ישמע שגוי, זאת משימה בלתי אפשרית לבן אדם אחד לכתוב כמות גדולה של חומר חדש ומקורי, בנה לך מערך של כותבים מקצועיים שיפרסמו את הפוסטים שלהם בבלוג.

5. צור מדיניות כתיבת פוסט. בניגוד לבלוגים בהם ניתנת הרשות לכתוב ככל העולה בראש הכותב, בנה לך מדיניות קבועה ומחייבת לפי הכלל הבא: אם לא יהיה לך נוח לדסקס בנושא בשולחן האוכל, עם אמא שלך, לקוח כבד, הבוס שלך והחבר הטוב ביותר שלך אז פשוט אל תפרסם את זה.

6. נסה, למד והתפתח. מדיום האינטרנט עדין מתפתח ומשתכלל ואיתו צצים גם כלים חדשים ואפקטיביים, לכן חדש כל הזמן את הכלים שברשותך. מה שעובד - פתח, מה שלא עובד - הסר. הבלוג הינו מסע ולא מטרה ולכן עליך להתאים את עצמך לקוראיך ולשינוים החלים סביב.

7. הפוך את הבלוג לחלק חשוב מאסטרטגיית השוק שלך. נצל את יתרונות הבלוג לחשיפת המוצרים והשירותים שלך וקשר אותו לאתר הבית שלך.

8. היה סבלן וצפה בקהל שלך מתרחב. גם אם בתחילת הדרך התעבורה בבלוג קטנה מאד, היה סבלן והיעזר בכלים שמרחיבים את תפוצתו כגון ה-RSS.

בלוג המנכ"ל, אם כן, מהווה פריצת דרך תפיסתית של החברה ליצירת דיאלוג עם עובדיה ולקוחותיה ובוודאי יתרחב בעתיד ויהפוך לחלק אינטגרלי בכל חברה גדולה.

* הכותב הוא מנהל תחום גרילה בחברת האינטראקטיב Twisted.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה