YES עוקפת האיסור ל-VOD בשת"פ עם מיקרוסופט

פרסום ראשון: השתיים חתמו על הסכם שיתוף פעולה להפצת סרטים וסדרות של YES בפורטל הפס הרחב שלה, לצפיה באמצעות מערכת הבידור המשולבת החדשה של מיקרוסופט -ה"מדיה סנטר" שהושקה בעברית היום
אפרת אדיר |

איסור או לא - האינטרנט שוב משנה את החוקים בשוק המדיה. כך מסתבר למי שהיה עירני בעת נאומו של מנכ"ל YES, רון אילון (בתמונה), במסיבת עיתונאים של מיקרוסופט ישראל (לכתבה המצולמת לחצו כאן), בה הושקה (ג') מערכת התוכנה "מדיה סנטר" בעברית. מדובר מערכת בידור משולבת שלהערכת מיקרוסופט תשנה את האופן בו אנו צורכים מדיה בידורית בסלון שלנו.

המדיה-סנטר היא מערכת אחת ושלט אחד אשר מרכזים את כל תכני המדיה הבידורית: מוזיקה, סרטים, תמונות, משחקים, אינטרנט וטלוויזיה, והכל בצפייה ושימוש על גבי מסך הטלוויזיה הביתי. ה"מדיה סנטר" פועלת תחת מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט "חלונות ויסטה", אשר הושקה לפני כחודש בישראל וב-30 מדינות נוספות.

לצורך הצעת תכנים יחודיים, חוברת מיקרוסופט אל מספר שותפים אסטרטגיים מהגדולים והמוסילים במשק כמו איקאה, אינטל, ניופאן, יס, בזק בינלאומי, שירותי בריאות כללית, צ'מפיון מקבוצת חיון ו-DELL מחשבים.

כאמור - מעניין במיוחד, הוא שיתוף הפעולה עם חברת הלווין YES אשר תספק באמצעות ה"מדיה סנטר" תכני וידיאו יעודיים בפס הרחב. כך יוכלו המשתמשים, ולא רק מנויי YES, לצפות בתכנים באתר התוכן של החברה. לוח המשדרים של YES, לרבות סרטים, סדרות, תוכניות בידור, חדשות, מוסיקה ועוד יהווה חלק בלתי נפרד מהתכנים שיוצעו למשתמשי ה"מדיה סנטר".

למעשה, מדובר בניסיון של YES לנצל את פלטפורמת האינטרנט של מיקרוסופט ולהוות תחליף אופטימלי (גם אם זמני בלבד) לשירות ה-V.O.D שמספקת חברת הכבלים המתחרה HOT. כידוע, משרד התקשורת מסרב בנתיים לאפשר ל-YES לספק תכני V.O.D כדי שלא לפגוע בכוחה של HOT בטענות שונות על בעייתיות בחוסר האיזון התחרותי בין השתיים. זאת מאחר ו-YES הינה חברה בת של בזק ומכאן כוחה הרב בשוק המדיה, האינטרנט ושירותי הטלפוניה.

לדברי רון אילון, מנכ"ל יס: "התוכן הוא המלך! תוכן איכותי הוא הדבר שאנשים מצפים למצוא באינטרנט, בסלולר ובטלוויזיה. חברת יס מובילה בתחום זה בארץ, עם סדרות כמו: האנטומיה של גריי, גיבורים, עקרות בית נואשות, נמלטים, השיר שלנו, פעם בחיים ועוד. השת"פ עם מיקרוסופט הוא אבן דרך באסטרטגיה של החברה הרואה חשיבות במעבר התוכן למדיות נוספות מלבד מסך הטלוויזיה".

בנוסף, מתכננת יס להשיק באמצעות ה"מדיה סנטר" גם אתר Broadband בטכנולוגיית HD (היי-דיפנישן, כלומר איכות צפייה גבוה ביותר), המיועד לבעלי מקלטי טלוויזיה הפועלים באמצעות פלטפורמה זו.

חשוב לציין, כי בשלב זה כל התכנים המשודרים באמצעות ה"מדיה סנטר" ישודרו חינם לרוכשי המערכת החדשנית, כאשר בעתיד ייתכנו תכנים גם בתשלום.

גיא עורי-ארמה, מנהל קבוצת לקוחות פרטיים במיקרוסופט ישראל מסביר, כי אתרי התוכן השונים במערכת ה"מדיה סנטר" בוחרים בעצמם את התכנים הייעודיים ואינם משלמים על כך למיקרוסופט. "אתרי התוכן יוכלו גם לבחור בעתיד אם לשלב באתר פרסומות או תכנים בתשלום".

בין האתרים שהצטרפו ל"מדיה סנטר" נמנים לצד אתר יס, גם אתר שירותי בריאות כללית, Flix, YNET, אתר קשת. נענע, אתר ערוץ הילדים, מטה-קפה, ONE ועוד. במיקרוסופט מתכננים להוסיף אתרים חדשים מתחומים שונים.

עלות מערכת "מדיה סנטר" נעה בין 4,000 שקל ל-9,000 שקל, כאשר המערכת יכולה להגיע בתצורה של מחשב אישי בחדרי הילדים, כמחשב נייד לאנשי עסקים וכדמוי מכשיר DVD לסלון הביתי. מי שמעוניין לרכוש רק את תוכנת "ויסטה מדיה סנטר" יישלם כ-200 דולר ויוכל להתקינה במחשב הביתי, במידה והמחשב מספיק עדכני, חזק ומשוכלל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה