אחרי 20 מיליארד ד': חזון הבית הממוחשב מתקרב
מיקרוסופט ישראל, בשיתוף עם קואליציה של חברות מהגדולות במשק, משיקה מערכת בידור משולבת, דוברת עברית - הפועלת כבר זה זמן בעולם, בשם "מדיה סנטר". המערכת החדשה פועלת תחת מערכת ההפעלה "חלונות ויסטה", אשר הושקה לפני כחודש בישראל וב- 30 מדינות נוספות ברחבי העולם.
דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מסביר בראיון ל-Bizportal על היתרונות של המערכת. כך, ערמות הדיסקים שצברנו לאורך השנים, אלבומי התמונות, המדפים העמוסים סרטי DVD ווידאו ואינספור שלטים מפנים את מקומם מהסלון ועוברים להתאחסן על גבי המערכת. בלחיצת כפתור אחת בשלט יופיעו כל אלו על מסך הטלוויזיה שלנו, לצד האפשרות להיחשף לאינספור תכני אינטרנט בלעדיים, לרבות גישה למוסיקה וסרטים ועד להזמנת תוכניות והקלטתן. המטרה אותה מסמן ימין היא שבעת רכישת מחשב אישי יעדיף הצרכן לרכוש גם את תוכנת "ויסטה מדיה סנטר" ולשלב את המחשב האישי יחד עם האינטרנט ומקלט הטלוויזיה בסלון ביתו או אפילו בחדרי הילדים.
"כל תכני הבידור הדיגיטאליים לסוגיהם, נגישים מכל מקום ולכל מקום בבית, לרבות מחשבים ומכשירים דיגיטאליים אחרים בחדרי הילדים, בחדרי עבודה, חדרי שינה ועוד. כל זאת באיכות קול סראונד ותמונה המשודרת ב-Hi - Definition, הודות לחיבור פשוט של המערכת לטלוויזיה שבסלון ולמערכת האודיו", אומר ימין.
עוד מוסיף ימין, כי מדובר בשינוי משמעותי בקשר שבין המשתמש לעולם המדיה, החל מהנגישות לתכנים ועד לאופן אחסונם והשימוש בהם. "חברנו לרגל ההשקה אל אתרי התוכן וחברות התקשורת מהמובילות בארץ, על מנת להעניק למשתמש מוצר בעל יתרונות מובהקים, אשר ייתן מענה לתחומי העניין והעדפותיו של הצרכן הישראלי. אנו יוצאים עם שותפינו לדרך חדשה וצופים פעילות מוצלחת וארוכת טווח". השותפים הבולטים שחברו למיקרוסופט הם YES, ניופאן, איקאה, DELL, בזק בינלאומי ואינטל.
כמו כן, אתרים של חברות שונות מציעים במערכת זו תכנים ייעודיים אשר נבנו במיוחד עבור ה"מדיה סנטר" ומותאמים לצפייה בטלוויזיה. כל אתר בוחר לעצמו את התכנים שברצונו לשדר, בשלב זה ללא תשלום נוסף. ימין מתעקש כי מיקרוסופט לא עושה סלקציה בבחירת האתרים התכניים. בין האתרים שכבר חברו לחברה נמצאים שירותי בריאות כללית, ערוץ הילדים, ONE, נענע, קשת, מטה-קפה, YES ועוד.
בפיתוח מערכת "חלונות ויסטה" השקיעה מיקרוסופט 20 מיליארד דולר. ימין מציג לשם השוואה את ההשקעה בסך 10 מיליארד דולר של ארה"ב במשך 10 שנים על מנת לשלוח אדם לירח. למיקרוסופט, מסתבר, זה עלה יותר, אך השאלה האם הצרכן יטמיע את יתרונות התוכנה וייבחר לאמצה, שכן מדובר בהשקעה כספית שנעה בין 4,000 ל-9,000 שקל לתוכנת הויסטה מדיה סנטר יחד עם מחשב אישי המסוגל לקלוט תוכנה בסדר גודל כזה.
על התחרות בשוק זה של מערכות בידור משולבות, כמו זו של אפל, אומר ימין: "אני חושב שהמסר שלנו הוא שמדובר במוצר פשוט לתפעול והשם מיקרוסופט מוכר לקהל הצרכנים ויעשה את העבודה".