"אם הרגולטור לא יאפשר לנו להמשיך להשקיע - אנו נשקע"
"אנו נמצאים בעיצומו של מאבק מול הרגולטור", הכריז יעקב גלברד, מנכ"ל קבוצת בזק, בכנס הלקוחות השנתי של בינת, שנערך אתמול (ג'). "כל חיי העסקיים כמנהל פעלתי בעולם תחרותי, אני בעד תחרות, ואוהב תחרות. אנחנו מנסים להתמודד בשוק תחרותי, וזה לא קל להתמודד בו. בזק השקיעה במשך שנים רבות בתחום התשתיות והן מטבען – מתיישנות. אם הרגולטור לא יאפשר לנו להמשיך להשקיע - אנו נשקע".
בהמשך דבריו, הוסיף גלברד למתוח ביקורת על הרגולטור: "בינת מתאפיינת ביצירתיות, היא לא נמצאת תחת הלחץ של הרגולטור, אז היא לא נמצאת בבעיה כמו בזק. כולי תקווה שנצא מהקיבעון הרגולטורי בו אנו נמצאים כיום, ונמצא את הפתח להתחדשות. משרד התקשורת פתח בפני בזק את הצוהר לבצע השקעות ענק בתשתיות אינטרנט, על גבי תשתית זו אנו מפתחים יישומים מרתקים, אשר מיועדים לעולם העסקי והפרטי".
"השווקים המסורתיים של חברות התקשורת הגדולות נמצאים בצניחה והכנסותיהן מצטמצמות", אמר. "חדירת שירותי דטה וההכנסות מתחום זה אינן מפצות על ירידת ההכנסות מטלפוניה קווית. בנוסף, בשוק נוצרו הזדמנויות עסקיות חדשות, הנובעות מההתפתחויות הטכנולוגיות ויש התקרבות בין עולמות התקשורת לעולם ה-IT, כאשר וזו מייצרת הזדמנויות חדשות. לכן על בזק למצוא מנועי צמיחה חדשים, לצד התייעלות ארגונית נרחבת, שהיא עורכת בימים אלה. זאת, במקביל לשינוי ארגוני תפיסתי, לפיו הלקוח הוא במרכז והחברה עוברת לפעול במבנה פונקציונלי, ולא מרחבי-גיאוגרפי".
הוא ציין, כי בזק מחוייבת להיות בקדמת הטכנולוגיה, ולכן עליה להבין את הצרכים המשתנים של השוק. בין יתרונות החברה, מנה פריסה ארצית מלאה, יכולת חיבור לשתי רשתות נפרדות, המבטיחה שרידות מירבית ("מה שהוכיח את עצמו במלחמת לבנון השניה באופן מוצלח") ומערך שירות עם נגישות ללקוח ויכולת שדרוג של הקיבולת באופן מיידי ובכל נקודה. כך, ציין, "אנו החברה היחידה שמבטיחה פתרונות ללא סיכון של נקודת כשל יחידה". יכולת זו מתקבלת, אמר, כי רק בזק יכולה להציע מערך פתרונות גדול, לאורך זמן, וזאת בניגוד למתחרים שיכולים להציע פתרונות בודדים, שהם זולים בנקודת זמן בדידה. "אינני מתחייב שנהיה זולים בכל נקודת זמן, אולם אני כן מבטיח שרידות לאורך זמן".
בזק נכנסת לעולם שירותי IT גלברד חשף, כי בזק נכנסת לתחום ה-Data Center. לדבריו, בימים אלה בונה החברה מתקן אחסון וגיבוי, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, שיאפשר אירוח תשתיות מחשוב לעסקים, הקמת אתרי גיבוי - DRP/BCP - ואספקת שירותי תקשורת מלאים. "שירותים אלו יהיו קו עסקי חדש של בזק ללקוחותיה העסקיים". הוא פירט, כי בזק תספק ללקוחותיה העסקיים שורת שירותים חדשים בתחום ה-Data Center - מהשכרת שטחים ואירוח שרתים ועד לשירותי תקשורת מורכבים. בימים אלה, הוסיף, בונה בזק את האתר הראשון שיוכל לאחסן שירותים אלה. האתר כולל מתקן תת-קרקעי מאובטח וממוגן, בתקן הגבוה ביותר הקיים בשוק הישראלי, לצד מתקן עילי.
עוד ציין גלברד, כי בזק תציע שירותי גיבוי במגוון תצורות. אלו יסופקו בשטחים התת-הקרקעיים ובאתרים מרוחקים אחרים של בזק ויהיו זמינים ללקוחות. בנוסף, אמר, תציע בזק מתקנים תת קרקעיים ללקוחות ענק – בנקים וגופים ממשלתיים, הדורשים מתקני מיחשוב תת-קרקעיים לשימושם - ללא חלוקה עם גופים אחרים. הוא סיכם בציינו, כי "שוק ה-Data Center העולמי נמצא בשנים האחרונות בצמיחה גוברת והולכת. בעקבות הגידול בחשיבות המידע העסקי ובהיקפיו, גדלו הדרישות הרגולטוריות והציבוריות בנוגע לטיפול בו, יחד עם הצורך להגן עליו מפני מפגעים ותקלות. לצד אלו, חוזרים ארגונים רבים לעבוד בתצורות שרת-לקוח, תוך שהם ממקמים את תשתיות המיחשוב בסביבות מרכזיות המצוידות בתשתיות תקשורת ואנרגיה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. שירותים אלה הפכו לפתרון המושלם עבור השוק העסקי. "נשיק את שירותי ה-Data Center של בזק בחודשי הקיץ", אמר גלברד וסיכם: "בזק הולכת ל-ICT, תוך התמקדות בלקוח".
לא "מה", אלא "מתי" בינת תקשורת קיימה זו השנה הרביעית את כנס הלקוחות השנתי שלה - Bynet Expo 2007. הכנס נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, והתקיים בסימן "טכנולוגיה מתקדמת וחשיבה על המחר". את הכנס פתח אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, שאמר כי הסיבה לבחירה במוטו החדשנות היא כיוון ש"השנה התנאים כבר הבשילו, ישנן טכנולוגיות חדשניות שניתן ליישם בארגונים". בשל כך, אמר, השאלה הנשאלת היא כבר לא "מה לעשות?", אלא "מתי?". הוא ציין, כי ישנם ארבעה כוחות המניעים את ה-ICT בארגונים: הלקוחות, היצרנים, הטכנולוגיה והתרבות, וכי המשותף לכל אלו, הוא ש"בטכנולוגיה – מרכז הכובד עובר לרשת". לדבריו, "הרשת 'לקחה את הפיקוד' על מנת להבטיח ביצועים טובים, יש שיתופיות – קישור בין סביבות שונות, ללא תיווך אנושי, וכל אלו מאפשרים ליישם את מלוא המשמעויות של המושג 'ניידות'.
כך, הסביר, העובדים יכולים לקבל את המידע הארגוני בכל מקום בו הם נמצאים, עם המכשיר הנייד שעימם, תוך קבלת חוויית משתמש אחידה. הוא סיכם באומרו כי "אימוץ פתרונות חדשים הוא הכרחי, נותר רק להחליט מתי. המטרה היא לפשט את המורכבות, שעולה כל הזמן. הכנס עומד בסימן חדשנות, הכוונה להציג ללקוחותינו את הטכנולוגיות המתקדמות בשוק בתחומים השונים, תוך חשיבה על המחר ועל הצרכים העתידיים של הארגון".
דרור גולדשמיד, יו"ר קבוצת בינת, אמר כי "מאז הקמתה בשנת 1975, בינת תקשורת מחשבים צברה מוניטין רב כשותף הטוב והאמין ביותר, "לפתרונות אינטגרציה כוללים, בטכנולוגיה מתקדמת ובמתן שירותים מקצועיים לצורכי קהילת ה-ICT בתחומי התקשורת, המיחשוב והטלקום".
לדבריו, "בגישה ללקוח ולפרויקט, מביאה עימה בינת את העוצמה של 14 חברות פיתוח הטכנולוגיה של רד, ועוד תשע חברות אינטגרציה של בינת". הוא אמר, כי היקף פעילות כלל הקבוצה בשנת 2006 עמד על 735 מיליון דולרים, המהווה גידול של 15% לעומת מחזור המכירות בשנת 2005, שעמד על 640 מיליון דולרים. הוא אמר, כי היעד הוא להגיע להיקף מכירות של מיליארד דולרים תוך שנים ספורות. הוא הביא כמה דוגמאות לחדשנות, באמצעות פתרונות של החברה שנחשפו בתערוכה: תקשורת עם וידיאו; מאיץ חומרה המשפר את זמן התגובה של יישומי אינטרנט בנקאיים; ויישום חדשני של פורטל ארגוני ואתר אינטרנט. "שילוב קבוצות הפיתוח עם קבוצות האינטגרציה, מאפשר לנו לבוא אל הלקוחות כבר היום עם פתרונות המחר", סיכם גולדשמיד.
לאחר המליאה המרכזית הכנס התפצל לתצוגות ולהרצאות בארבעה אולמות ידע עיקריים, שכיסו נושאים בתחומי הטלקום, אבטחת מידע, Convergence ו-EIS וכן מסלול מיוחד למנהלים.