הגולשים עוברים מאתרי חדשות מסורתיים לאתרי וידיאו
בין החודשים אפריל 2006 ואפריל 2007 עלה המספר של הגולשים שנטשו את אתרי החדשות המסורתיים לטובת אתרי מולטימדיה ב-196% - על פי נתונים שפרסמה חברת המדידה Hitwise השבוע. את המגמה הזינו אירועים חדשותיים בולטים, דוגמת ההוצאה להורג של סדאם חוסיין או מותו של צייד התנינים הידוע סטיב אירווין. בעקבות אירועים אלה עלתה התנועה באתרים שמציעים כתבות וידיאו כמעט פי שניים. חברת Hitwise מסבירה את המגמה ביצר הסקרנות שדוחף את הגולשים לצפות באירועים בוידיאו.
מגמות נוספות שעולות מהדוח שפרסמה Hitwise הן מעבר לצריכת חדשות בגוגל או בבלוגים שמצטטים שמועות. "בשנת 2006 נחשפו הגולשים באינטרנט למקורות מידע חדשים", אמרה לי אן פרסקוט, מנהלת המחקר של חברת Hitwise ומי שערכה את הדוח. "מנועי החיפוש הם, ללא ספק, התחנה הראשונה של משתמשים האינטרנט שמחפשים מידע על אירועים חדשותיים. בין תוצאות החיפוש, מעדיפים הגולשים לבחור בסרטונים מאתרים דוגמת YouTube, או ידיעות בבלוגים - מה שמגביר את החשיפה למקורות מידע מסוגים חדשים".
בחודש מרץ 2007 נרשמה עלייה של 29.7% בתנועה של הגולשים מגוגל לאתרים של עיתונים מודפסים, בהשוואה למרץ 2006. בתנועה של הגולשים מגוגל לאתרים של תחנות שידור נרשמה בתקופה המקבילה עלייה של 35.9%. גם אתרים דוגמת Google News ,Yahoo News ו-Drudge Report מזינים כמויות משמעותיות של תנועה לאתרי חדשות, על פי הדוח.
בין החודשים נובמבר 2006 ומרץ 2007 עלה נתח השוק של אתרי רכילות ב-42%, על פי Hitwise - מה שמוביל למסקנה הבלתי נמנעת שיותר גולשים מתעניינים בחדשות בלתי מצונזרות על בריטני ספירס או אנה ניקול סמית. זאת בעוד שבתקופה המקבילה ירד נתח השוק של אתרי החדשות המסורתיים ב-3.8% - ומכאן מסיקה Hitwise כי הגולשים מרחיבים את מקורות המידע שלהם והשוק הולך ומתפצל בין מקורות רבים.