ניו יורק: דל נתבעת על הונאת לקוחות

התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, מאשים את ענקית ה-PC בהבטחות שווא, הונאת לקוחות, פרסום כוזב ושיטות עסקיות פסולות נוספות שנועדו להגביר את המכירות

בכתב תביעה שהוגש ביום ג' האחרון, מאשים התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, את חברת דל בהבטחות שווא, הונאת לקוחות, פרסום כוזב ושיטות עסקיות פסולות נוספות שנועדו להגביר את המכירות. בין השאר מואשמת דל כי הטעתה את מי שביקשו מימון ולא כיבדה את הבטחותיה ביחס להנחות, אחריות ושירות. התביעה מבקשת מבית המשפט לאסור על חברת דל להוסיף ולנקוט בשיטות העסקיות הפסולות לכאורה, ולהורות ליצרנית ה-PC השנייה בגודלה בעולם לשלם ללקוחות שנפגעו פיצויים בסכום שלא ננקב בכתב התביעה.

דובר חברת דל, בוב פירסון, מסר בתגובה שהחברה בוחנת את כתב התביעה. "אנו משוכנעים שבית המשפט יקבע כי השיטות העסקיות שלנו הוגנות ונאותות. למרות שאפילו לקוח בלתי מרוצה אחד, הוא אחד יותר מדי, הרי שהטענות המופיעות בכתב האישום מייצגות חלק קטן מאוד מהעסקאות שביצעה החברה במדינת ניו יורק. אנו מחויבים לספק לכל לקוחותינו חוויה נעימה ומועילה מדי יום מחדש", מסר הדובר.

לדברי פירסון, התביעה אינה קשורה לחקירה שמנהלת הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) ביחס לשיטות החשבונאיות של חברת דל. בחקירה הפנימית שניהלה דל עצמה נמצאו "ראיות לשיטות חשבונאיות פסולות". בעקבות החקירה שמנהלת SEC הגישה דל בשלושה הרבעונים האחרונים דוחות כספיים ראשוניים בלבד.

בחודש דצמבר האחרון מתחה חברת האנליסטים פרידמן בילינגס רמזי ביקורת על השיטות ה-"בלתי שגרתיות" לפיהן מחשבת חברת דל את הסכומים שהיא מקצה לטיפול בתביעות שמתקבלות במסגרת האחריות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה