מיקרוסופט רוכשת את חברת aQuantive לפרסום באינטרנט תמורת 6 מיליארד דולרים

זו הרכישה הגדולה בתולדותיה של ענקית התוכנה, ששואפת לקדם את עסקי הפרסום באינטרנט. 2,600 העובדים של aQuantive ישולבו בחטיבה לשירותים מקוונים של מיקרוסופט, במטרה להגביר את הפרסום בפורטל MSN, בשירותים המקוונים של Windows Live, בפלטפורמת המשחקים Xbox Live ובשירותי Office Live

מיקרוסופט הגיעה להסכם על רכישה של חברת aQuantive, אשר עוסקת בפרסום באינטרנט, תמורת 6 מיליארד דולרים - מתוך שאיפה לקדם את עסקיה בתחום זה. העסקה, שכפופה עדיין לאישורים מבעלי המניות והרשויות, עתידה להיסגר במחצית הראשונה של שנת הכספים 2008 של מיקרוסופט.

מיקרוסופט מסרה, כי 2,600 העובדים של aQuantive ישולבו בחטיבה לשירותים מקוונים, במטרה להגביר את הפרסום בפורטל MSN, בשירותים המקוונים של Windows Live, בפלטפורמת המשחקים Xbox Live ובשירותי Office Live.

הרכישה המתוכננת הוכרזה חודש לאחר שגוגל הגיעה להסכם על רכישה של רשת הפרסום דאבל-קליק תמורת 3.1 מיליארד דולרים, במטרה לקדם את הפרסום במדיה עשירה, בניגוד לפרסום הטקסטואלי בתוצאות החיפוש בו מתמחה גוגל כיום.

לאחר שמיקרוסופט הפסידה לגוגל במרוץ על רכישת דאבל-קליק, מייצגת הרכישה של aQuantive צעד משמעותי מבחינתה של מיקרוסופט - למרות שהחברה קטנה בהרבה מיאהו!, שעל פי השמועות גילתה מיקרוסופט עניין ברכישתה. למעשה, הרכישה של aQuantive היא הגדולה ביותר שביצעה אי פעם מיקרוסופט, וסכום העסקה מייצג 2% משווי השוק של ענקית התוכנה.

כריס לידל, מנהל הכספים הראשי של מיקרוסופט, מסר כי בדומה למקרה של דאבל-קליק, ניהלה מיקרוסופט קרב מחירים על aQuantive, והייתה מוכנה לשלם מחיר גבוה מהמחיר בו נסחרות כיום מניות החברה. בסופו של דבר בוצעה העסקה לפי מחיר של 66.50 דולרים למניה של aQuantive - מחיר גבוה ב-85.4% מהמחיר בו נסחרו אתמול מניות aQuantive (כ-35.87 דולרים למניה).

לידל הסביר את המחיר הגבוה בחשיבות האסטרטגית שמייחסת מיקרוסופט לעסקה. "אנו מאמינים שזו בדיוק החברה שעלינו לרכוש", אמר לידל. "אנו מוכנים להשקיע את כל המשאבים הנחוצים כדי לקדם את הצמיחה באמצעות רכישות, ובמידת הצורך אף לבצע הימורים אסטרטגיים".

מרבית המשקיפים מסכימים כי מיקרוסופט הייתה חייבת לבצע מהלך דרסטי כדי לצמצם את הפער מול גוגל בעסקי הפרסום באינטרנט, אחרת הייתה ענקית התוכנה עלולה לאבד כליל את יכולתה להתחרות בשוק זה. לדברי קווין ג'ונסון, נשיא החטיבה של מיקרוסופט לפלטפורמות ושירותים, העסקה עשויה להעניק למיקרוסופט את זריקת האנרגיה הנחוצה. "העסקה מעלה אותנו לשלב הבא בעסקי הפרסום", אמר ג'ונסון.

בעקבות הרכישה של aQuantive תיהנה מיקרוסופט מתוכנה חדשה לפרסום באינטרנט ומשירותים להצגה של פרסומות וידיאו לפי דרישה. שירות Avenue A Razorfish של aQuantive מאפשר להציע ללקוחות חבילות של פרסום באינטרנט, ועסקי Atlas של aQuantive מאפשרים לפרסם בתוכנות ושירותי תוכנה. שירות DRIVEpm של aQuantive מסייע למפרסמים ומו"לים לנהל מסעות פרסום ומאגרים של מודעות.

לראשונה בתולדותיה תוכל מיקרוסופט להציע פרסום בכל אתר אינטרנט - אמר ג'ונסון. כן תיהנה מיקרוסופט מגישה למגוון רחב של ערוצי פרסום, דוגמת משרדי פרסום, מו"לים ומפרסמים עצמאים, הוסיף ג'ונסון. העסקה תאפשר למיקרוסופט לשלב פרסומות בשירותי Live - אסטרטגיה שמיקרוסופט מבקשת לקדם מאז שנת 2005, אך עד כה הדבר לא נסתייע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה