צרכנות: מתי באמת מסתיים מבצע בכרטיסי אשראי?

מסתבר כי תלוי את מי שואלים. ויקי ויכמן מספרת על ברוך והמאבק לניצול הטבה בכרטיס האשראי שכמעט ובוטלה בשל כמה שעות
ויקי ויכמן |

אם אתם בין אלה שאוהבים מבצעים - הרי שתמצאו עניין רב בכתבה זו. אם אתם מתייאשים, לא מאמינים בעצמכם, "מרימים ידיים מהר" ומוותרים בקלות על דברים שלדעתכם מגיעים לכם, תמצאו עניין רב עוד יותר בסיפור הבא. יחד עם חיוב חודש פברואר (המגיע בתחילת חודש מארס) של כרטיס הויזה שלו (לאומי ויזה), קיבל ברוך גם חוברת עם הצעות קניה שונות ושלל עלוני מבצעים משתנים, המצורפים דרך קבע לדף החיוב שבמעטפה. לאחר שבדק את ההוצאות, התפנה לעיין בהם.

אחד הפרסומים משך במיוחד את תשומת ליבו: הפרסום הציע ארוחה זוגית מלאה במחיר 99 שקלים + חיוב של 2000 נקודות, במסעדה שאפשר לבחור מרשימה מצורפת. עוד צויין בעלון, כי אפשר לנצל ההצעה החל מיום 03.05.07 ועד 15.05.07. כל שהיה צריך לעשות, הוא להחליט לאיזו מסעדה רוצים ללכת, להתקשר למסעדה ולהזמין מקום ולציין שבאים דרך מבצע של לאומי ויזה. ההצעה מצאה חן בעיניו והוא החליט לעניין כמה מחבריו להצטרף אליו למסעדה. כאן הוא נתקל במצב שרבים מאתנו מכירים: לא תמיד מועד המתאים לנו מתאים גם לאחרים. בילוי ספונטני הופך למבצע מתוכנן וצריך לקבוע דברים זמן רב מראש.

לאחר שלא הצליח לתאם עם חבריו מועד קרוב ונוח, עזב זאת וכמעט שכח מהנושא. אך מספר ימים לפני תום המועד האפשרי לצאת למסעדה, נזכר ברוך באפשרות ליהנות מבילוי מוזל, העלה שוב ההצעה לחבריו. הפעם, העניינים זזו מהר יותר, נבחרה מסעדה כשרה ("טריאקי" בפ"ת), והוחלט לצאת לבלות ביום האחרון למבצע, כאמור 15.05.07.

ביום זה צלצל ברוך למסעדה, בשעה 19:00, כדי להזמין מקום לשלשה זוגות. לבקשתו נענה "מצטערים המבצע נגמר" ולשאלתו מדוע, שהרי יום העסקים מסתיים בשעה 24:00 ולא בשעה 19:00 נענה, כי "אין באפשרותנו לכבד את ההזמנה בתנאי המבצע מאחר וכבר בבוקר אותו יום (כאמור היום האחרון למבצע) הגיעו נציגי לאומי ויזה ואספו את השוברים המתאימים ולכן מבחינתנו המבצע הסתיים". לבירור הנושא הפנו אותו לדבר עם שירות הלקוחות/נציגי לאומי ויזה.

אתם ודאי יכולים להזדהות עם הרגשת מפח הנפש של ברוך, שסוף-סוף הצליח לתאם מועד נוח לבילוי משותף, וכעת נאלצו הוא וחבריו לוותר בגלל "סיום המבצע", למרות שעמדו בתנאיו.

פניתי לדוברות בנק לאומי ויזה וביררתי - מתי אכן מסתיים מבצע: האם בשעות בוקר של אותו יום המצוין בפרסום כתאריך האחרון או אכן, כפי שסביר כי נבין, בחצות אותו יום?

כל הכותרות

בדיקה מהירה ותשובה אדיבה (כבר למחרת פנייתי) הגיעו מהדוברות: "מבצע מסתיים בחצות היום האחרון המצוין. ככל הנראה מדובר באי הבנה. החברה יצרה קשר עם הלקוח ותפצה אותו לשביעות רצונו".

ברוך אישר את הדברים ואכן יוכל לצאת עם חבריו לארוחה זוגית מלאה (לכל אחד מהזוגות) באחת מהמסעדות המופיעות ברשימה, על-פי בחירתם, במועד נוח להם ובתשלום של 99 שקלים לזוג - מבלי שיחויבו בנקודות.

מסקנה: לא לוותר או להתייאש מהר. אם אתם מרגישים שלא נהגו בכם כשורה ולא עמדו בתנאי המבצע שמציעים לכם - אל תוותרו ותשאירו את הדברים לקיטורי סלון עם חברים בימי שישי בערב. אם אנו עומדים בתנאי מבצע שהציעו לנו - לעמוד על שלנו ולדרוש שיתבצע.

לפעמים, הדברים מקורם אכן בתקלה ולא עומד מאחריהם רצון להטעות. פנייה אישית לשירות לקוחות של החברה שלדעתנו לא עמדה מאחרי ההצעה שלה ודרישה לקיים את הכתוב תראה שאנו מודעים לכוח הצרכני שלנו ואף דורשים לכבד אותנו ולקיים המובטח.

עמידה על המגיע לנו תביא לשביעות רצון גדולה שלנו מעסקאות שעשינו, לאמונה ורצון להיענות למבצעים אחרים ולמחשבה ושירות טוב יותר בפעם הבאה. בתיאבון.

מאת: ויקי ויכמן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה