בלעדי: אביהו בן-נון מדבר על מס הליסינג

בראיון מצולם נדיר, מדבר יו"ר יבואנית הרכב, UMI על הנושאים החמים בשוק הרכב המקומי: האפשרות של זינוק המס על שווי רכב חברה, השפעת השחיקה של הדולר מול השקל ושינוי שיטת שנת הדגם משנת 2008
דנה פרידלנדר |

"ככל ששווי הרכב האמיתי יהיה קרוב יותר לשוויו המחושב לצרכי מס, תהיה ההחלטה של הצרכן עניינית יותר בבואו להחליט איזה רכב לקנות". כך אומר יו"ר יבואנית הרכב UMI, אביהו בן-נון, בראיון בלעדי ל-Bizportal, על נושא ההחלטה הממשלתית שטרם אושרה - להעלות משמעותית את המס על רכב צמוד לעובדים.

עוד אומר בן-נון, כי העלאת השווי לחישוב המס על רכבי הליסינג תעשה טוב לשוק. "הפיכת הרכב לפרטי תשפיע לטובה על יבואני הרכב ועל הטיפול ברכב במהלך השלוש השנים הראשונות", הוא אומר ולא משאיר מקום לספק, "היבואניות ירצו שזה יהיה המצב, כי היום מספר קטן של חברות ליסינג שולטות בעצם בעיקר הרכב שנמכר בשוק".

על השפעת צניחת שער הדולר מול השקל על שוק הרכב בישראל - אומר בן-נון, כי החשיבות של התנודה מול השקל חשובה פחות, וכי המשמעות של שוק המטבעות באה לידי ביטוי בתחום הרכב בעיקר ביכולת של יבואנים להתחרות ביניהם, כאשר יש תנודה של הדולר מול האירו או הין היפני. ובכל זאת, בעניין שער הדולר אצלנו הוא אומר, כי "הדולר ירד ועכשיו הוא עולה בחזרה ומי שמנסה לעשות שינויים יומיים במחירי הרכב - יוצר בעיה".

בן-נון אומר בעניין זה, כי "בתקופת שינויים בשער המטבע לא מורגש שינוי במחירי הרכב עד לשינוי בשיעור של 5%". לדבריו, היבואן סופג עליות או מגדר ירידות בשערי המטבעות עד לרמה כזו. למרות על זאת, אומר בן-נון, כי כבר היום "רכבים שקונים בדולרים - עולים היום פחות בעשרות אלפי שקלים מרכב יפני או אירופאי".

על השינוי הצפוי בתחום "שנת הדגם", לפיו משנת 2008 תקבע שנת הדגם לפי השנה הקלנדארית ולא מחודש מאי, כנהוג כיום, אומר בן-נון כי גם במקרה זה מדובר בשינוי לטובה. "רכבים מאותו סוג (ללא שינוי בדגם באותה שנה) מייצרים למעשה מדרגה מלאכותית במחיר", הוא מסביר. "רכב שיוצר שבועות ספורים לפני מאי מקבל מחיר נמוך בהרבה מזה שיוצר מתחילת מאי, למרות שמדובר באותה איכות של רכבים". בן-נון מסביר, כי "עם השינוי הצרכן ידע מתי עלה הרכב על הכביש ולפי זה יעריך את שוויו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה