פרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי שוקל להיכנס לבורסה

אם המשרד יונפק, תהיה זו הפעם הראשונה בארץ בה ניתן לראות את המבנה הפיננסי של משרד פרסום גדול - על רווחיו, עמלותיו ותקציביו

על רקע הדו"ח של דרור שטורם, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, בנושא רמת הרווחיות של משרדי הפרסום ויכולותיהם הכלכליות העומד להיות מוגש לרשות השנייה בשבועות הקרובים, נודע היום כי משרד הפרסום אדלר חומסקי&ורשבסקי, השני בגודלו בארץ, שוקל אפשרות להנפקה בבורסה של תל-אביב. "אנחנו שוקלים ובוחנים את הנושא", אמר אייל חומסקי, שותף במשרד. אם יחליטו ראשי אדלר חומסקי&ורשבסקי להנפיק את המשרד בבורסה, ניתן יהיה לראות לראשונה בארץ את המבנה הפיננסי של משרד פרסום גדול -שקיפות שאיננה קיימת היום בענף - על רווחיו, עמלותיו ותקציבים שייכנסו או ייצאו ממנו. מהלך כזה של הנפקה יוכל להעניק למשרד מקורות נגישים וזולים לרכישות והשתלטויות על תחומי פעילות חדשים, אולם בינתיים מדובר ברעיון בלבד, עוד בטרם נערכה הערכת שווי או נקבעו לוחות זמנים להנפקה. גורמים בענף צופים כי אם המהלך יתבצע, בסופו של דבר, ייצאו משרדי פרסום נוספים להנפקה. הרקע לרעיון ההנפקה בא בעקבות פניית גורמים בעלי אינטרס בשוק ההון אל ראשי המשרד, בהסבר כי משרדי פרסום רבים מסוגם היום בעולם מונפקים בבורסה, לנוכח ירידת הרווחיות של משרדי הפרסום בשנים האחרונות. על-פי יפעת בקרת פרסום, מדורג אדלר חומסקי&ורשבסקי מתחילת השנה ועד היום במקום השני בין משרדי הפרסום הגדולים, כשהיקף פעילותו מגיע לכ-127 מיליון דולר. בשנת 2006 דורג המשרד במקום הרביעי, עם היקף פעילות של כ-189 מיליון דולר - הכל לפי מחירי מחירון. לאתר ICE

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה