אמון הציבור: חשש כי פרטנר מפרה את חוק הגנת הצרכן

החברה נוקבת במחיר ללא מע"מ בעת בדיקת מצב חשבון. "זוהי דוגמא נוספת המשקפת תופעה מוכרת בענף התקשורת הסלולארית של פגיעה בזכויות הציבור לגילוי מלא של מידע ולשקיפות"
דנה פרידלנדר |

ארגון אמון הציבור פנה למנכ"ל משרד התקשורת על מנת שיבדוק טענה שהתקבלה במוקד התלונות ממנה עולה חשש כי חברת פרטנר הפרה את עקרונות חוק הגנת הצרכן. בפנייה המדוברת, נטען כי, בבדיקה של מצב החשבון של לקוח באמצעות המענה קולי בחיוג ל- *1010, מוצג בפניו מצב החשבון בשקלים ללא תוספת המע"מ.

נציין כי, בסעיף 17 ד' לחוק הגנת הצרכן נקבע כי "לא יפרסם עוסק ולא ינקוב במפורש או במשתמע מחיר של נכס או של שירות המוצע לצרכן אלא אם כן הוא המחיר הכולל בלבד ורק במטבע ישראלי". סעיף זה מבטא את אחד העקרונות החשובים ביותר בתחום הצרכנות והוא החובה להציג לצרכן את המחיר האמיתי. כך שעל חברת פרטנר להציג בפני לקוחותיה את מצב החשבון העדכני כולל מע"מ בכל עת.

עו"ד עינת ברכה סמנכ"לית והיועצת המשפטית של אמון הציבור מציינת כי עקרון המחיר הכולל הוא עקרון יסוד בתחום הצרכנות. "זוהי דוגמא נוספת המשקפת תופעה מוכרת בענף התקשורת הסלולארית של פגיעה בזכויות הציבור לגילוי מלא של מידע ולשקיפות. יש לתקן את המצב באופן מיידי".

בתגובת פרטנר לאמון הציבור נמסר כי אכן בחיוג ל-*1010 ניתן לשמוע את המידע ללא מע"מ והלקוח מעודכן כי המידע אינו כולל מע"מ, יחד עם זאת באפשרות הלקוח ליצור קשר בשיחת חינם עם נציג שרות במוקד שירות הלקוחות של החברה ולקבל את כל המידע. כמו כן נמסר כי הערות הצרכן הועברו לגורמים הרלבנטיים בחברה לביצוע בחינה מחודשת.

נציין כי, בבדיקה נוספת שנערכה באמון הציבור התברר כי גם נציג השירות נותן את המידע תוך ציון העובדה כי הוא ללא מע"מ.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה