ארה"ב: נתון סנטימנט הצרכנים עלה ועקף את התחזיות
נתון סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת משיגן פורסם היום, הנתון רשם עליה ל-92.4 הנקודות בחודש יולי, מדובר בעלייה הגדולה ביותר בששת החודשים האחרונים. נזכיר כי בחודש יוני עמד הנתון על 85.3 הנקודות בלבד. העליה שרשם הנתון עקפה את קונסנזוס תחשיות האנליסטים שעמד על 86 הנקודות. טווח ההערכות של האנליסטים היה בין 85 הנקודות ל-88 הנקודות.
נציין כי, מעבר לכך שהעליה שהנתון רשם בחודש יולי היא מרשימה, הנתון שנרשם בחודש יוני הוא הנמוך ביותר ב-10 החודשים האחרונים ולכן הקפיצה שנראתה החודש היא כה משמעותית.
"אנחנו מעט מופתעים מנתוני הסקר של מישיגן, כשמחירי הנפט עולים והחששות בנוגע לשוק הדיור עדיין קיימות" אמר Shaun Osborne, אסטרטג בכיר ב-TD Securities שבטורונטו.
סקר הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן מפורסם פעמיים בחודש, וסוקר 500 בתי אב. מדד הצרכנים משקף את דעות הצרכנים לגבי מצבם הכלכלי, וגישתם לגבי מצב הכלכלה כולה. לרוב, סנטינט הצרכנים קשור בקשר חזק עם הצריכה הפרטית. לעיתים, נוטים לבלבל בין מדד אמון הצרכנים למדד סנטימנט הצרכנים של מישיגן, שניהם יחד מהווים אינדיקטור חשוב לגבי מצב הכלכלה.