ג’וב אינפו: עליה של 20% בביקוש למהנדסים בתחום התקשורת במחצית הראשונה של 2007

על פי ג’וב אינפו, התפקידים המבוקשים ביותר הם מהנדסי RT, מהנדסים השולטים בפרוטוקולי תקשורת ומהנדסי בדיקות בעלי ניסיון ברשתות

חברת ג’וב אינפו, העוסקת בגיוס והשמת כוח אדם עבור חברות היי-טק, מדווחת על ביקושים גבוהים ומתמשכים למהנדסים בקרב חברות התקשורת בישראל. על פי החברה, התפקידים המבוקשים ביותר הם מהנדסי RT, מהנדסים השולטים בפרוטוקולי תקשורת ומהנדסי בדיקות בעלי ניסיון ברשתות. "מהנדסים מנוסים יכולים למצוא מקום עבודה חדש בתוך זמן קצר", אומרת ורדית יצחקי ליבוב, מנהלת חטיבת ההשמה בחברת ג’וב אינפו.

לדברי יצחקי ליבוב, "הביקוש למהנדסים מנוסים מתחום התקשורת שומר על מגמת עלייה במשך תקופה ארוכה. כיום אנו מטפלים בכ-600 משרות בתחום, עלייה של כ-20% בהשוואה למחצית הראשונה של 2006. הביקוש למהנדסי תקשורת יציב וקבוע, ומהנדסים מנוסים נחטפים על ידי חברות התקשורת. מועמדים העונים על הקריטריונים מקבלים פניות רבות ובוררים את מקום עבודתם הבא על פי הרמה הטכנולוגית של מוצרי החברות, מצבן העסקי, תחום פעילותן, מיקומן הפיזי, תהליכי הגיוס ועוד".

על פי נתוני השכר הנמצאים בידי ג’וב אינפו, טווח השכר של מהנדסי תקשורת בתחום ה-Real Time הוא בין 23 אלף ל-25 אלף שקלים בחודש למהנדסים בעלי 3 עד 5 שנות ניסיון, 25 אלף עד 28 אלף שקלים לבעלי 5 שנות ניסיון ומעלה ו-28 אלף עד 30 אלף שקלים לתפקידי ראשי צוותים.

יצחקי ליבוב מציינת, כי השיקול העיקרי בבחירת מקום העבודה אצל מהנדסים מתחילים הוא טכנולוגיה מתקדמת של המוצרים אותם מפתחת החברה וכי שיקול זה אף עולה בחשיבותו על שיקולי השכר. "הפונים מעדיפים לעבוד ולצבור ניסיון בחברות המפתחות, לדוגמה, יישומים לסלולר, מערכות VOIP, זיהוי קול או טכנולוגיות לתחום הביטחוני".

לחברות המגייסות ממליצה יצחקי ליבוב להאיץ את תהליכי הגיוס והקליטה. "חשוב כי החברות יגיבו מהר לפניות המועמדים, יציגו בפניהם בהרחבה ככל האפשר את הטכנולוגיות הקיימות ואת היערכותן לקליטת טכנולוגיות עתידיות. למותר לציין כי רצוי שהמראיינים עצמם יבואו מתחום הטכנולוגיה".

"למועמדים אני ממליצה לברר לעצמם תחילה את נטיות לבם - האם הם מעוניינים להיקלט בחברות סטארט-אפ או בחברות גדולות, ומהו עולם התוכן שהם מעוניינים לעסוק בו – ובשום פנים ואופן לא 'לשחק' עם החברות. למרות הביקוש הגבוה לעובדים, חשוב שהמועמד יהיה אמין הן כלפי החברות הן כלפי החברה המגייסת, בתהליכים המתנהלים בעניינו מול החברות האחרות", אומרת יצחקי ליבוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה