גוגל השיקה מנוע חיפוש המותאם לאתרי אינטרנט עסקיים

הטכנולוגיה דומה לזו שמוצעת למשתמשים פרטיים, אך ללא פרסומות ועם ממשקי API שמאפשרים, לדוגמה, להוסיף לחצני "קנה עכשיו" באתרי סחר אלקטרוני

גוגל השיקה מוצר חדש בתשלום, שיאפשר למשתמשים עסקיים לשלב מנוע חיפוש מותאם אישית באתרי האינטרנט של החברה. השירות החדש, Google Search Engine Business Edition, מבוסס על אותה טכנולוגיה להתאמה אישית שמוצעת למשתמשים פרטיים - אך החברה שרוכשת את המוצר תהיה פטורה מצפייה בפרסומות (בניגוד ללקוחות החברה שישתמשו במנוע החיפוש ויוצגו להם פרסומות של גוגל). מנהלי מערכת יוכלו להגביל את השאילתות למספר מסוים של מסמכים, או לאתרי אינטרנט מסוימים. המחיר: החל ממאה דולרים לשנה ועד 15 אלף דולרים לשנה, בהתאם למספר האתרים והשאילתות.

ממשקי ה- API מבוססים על שפת XML ומאפשרים להתאים את האופן בו יוצגו התוצאות - למשל בשילוב לוגו החברה במקום הלוגו של גוגל - או בתוספת של לחצני "קנה עכשיו" באתרי סחר אלקטרוני. המוצר החדש מיועד לעסקים שמבקשים לשלב באתר שלהם את מנוע החיפוש של גוגל, אך אינם מעוניינים לשלם 30 אלף דולרים ויותר תמורת התקן Search Appliance של גוגל.

"לקוחות משקיעים הרבה זמן וממון בהקמה של אתרי אינטרנט, אך בתחום החיפוש אתרים אלה עדיין לוקים בחסר", אמר ניטין מנטני, מנהל מוצר בחטיבת Enterprise Search של גוגל. "כעת אפשר להוסיף ארבע שורות של קוד וליהנות ממנוע חיפוש בדף הבית. המחסומים הטכנולוגיים צומצמו במידה משמעותית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה