HP ויעל יקימו מערכת ניידות מספרים ב-012
HP ישראל ויעל תוכנה ומערכות מקימות בעבור 012 סמייל תקשורת מערכת המאפשרת מעבר דו-כיווני של מנויים בין מפעילי התקשורת השונים, כחלק מהיערכותה של החברה לניידות המספרים. המערכת החדשה אמורה לאפשר את המעבר באמצעות אוטומציה מלאה של תהליכי העברת מנויים והגדרתם, הן במערכות התפעוליות (כגון בילינג ו-CRM) והן במערכות ההנדסיות המנהלות את תשתית התקשורת. היקפו הכספי של הפרויקט מסתכם ב-8 מיליון שקלים.
הפרויקט כולל תכנון, אפיון, פיתוח, יישום ובדיקות של המערכת. היישום יתבסס על פלטפורמת Tibco, המיוצגת בישראל באופן בלעדי על ידי יעל תוכנה ומהווה שותפה עסקית של HP באירופה ובארה"ב בנושא ניוד מספרים. במסגרת הפרויקט מותאמים תהליכי ניוד המספרים לסטנדרטים שנקבעו על ידי הרגולטור, והתממשקות עם מערכות מקבילות של ספקי תקשורת אחרים, לצד אינטגרציה מלאה עם המערכות הפנימיות ב-012 סמייל תקשורת.
לדברי סטלה הנדלר, מנכ"ל 012 סמייל תקשורת, "כשחקן חדש בתחום הטלפון הקווי, אנו רואים בפרויקט ניידות המספרים חשיבות עליונה, והצלחתו מהווה מרכיב מרכזי בהורדת חסם המעבר בין חברת תקשורת נייחת אחת לאחרת. על מנת ליישם את הפרויקט בצורה הטובה ביותר רכשנו והטמענו את מערכות המיתוג המתקדמות בעולם. השקעות אלה, הנוגעות ברבדים שונים של המערכת הארגונית, מציבות את 012 סמייל תקשורת בקדמת הטכנולוגיה באופן שיאפשר לה לספק שירות זה ברמה הגבוהה ביותר. יישום פרויקט ניידות המספרים בהצלחה הינו גורם חשוב בתחרות המתפתחת, ויאפשר ללקוחותינו וללקוחות החברות האחרות ליהנות משירותי תקשורת מתקדמים ואיכותיים תוך שמירה על מספרם הקודם".
יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, אמר כי "פרויקט ניידות מספרים, מעצם טבעו, נוגע במערכות עסקיות רבות בארגון והשפעתו רבה ועמוקה. הצלחת הפרויקט מחייבת הנעת מהלך אינטגרטיבי, חוצה ארגון ותהליכים, מתוכנן ומנוהל היטב. HP ביצעה פרויקטים דומים בחברות טלקום רבות בארץ ובעולם. הניסיון הרב שרכשנו בפרויקטים אלה, מסייע לנו להוביל את 012 סמייל תקשורת להטמעה מוצלחת ומהירה בראייה כוללת".
לדברי נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, "המערכות החדשות אותן רכשה 012 סמייל תקשורת הינן בעלות יכולות לעבד נתוני מאגרי מידע בזמן אמת, כך ששינוי בשיוך של מספר טלפון יתעדכן מיידית גם במערכות המנהלתיות (במערכת CRM ובמערכת הבילינג). יעל תוכנה ומערכות ביצעה פיתוח מקיף לתמיכה בניוד המספרים בכל הנוגע לביצוע תהליכי מעבר של לקוח בין ספקים ושינוי תהליכי התחשבנות שמבוסס על קידומת הטלפון. כמו כן, נרכשו מערכת תומכת שמטרתה לנהל את תהליך הניוד בין הספקים השונים".