גרטנר: ברבעון השני של 2007 עלו המסירות של מחשבי PC בעולם ב-12% והגיעו ל-61.1 מיליון יחידות
ברבעון השני של שנת 2007 הסתכמו המסירות של מחשבי PC ברחבי העולם ב-61.1 מיליון יחידות - עלייה של 11.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר גרטנר. תוצאות אלה היו טובות מהתחזיות המוקדמות של חברת גרטנר, אשר צפתה שהעלייה במכירות ברבעון השני תגיע לשיעור של 10.6%.
"שוק ה-PC נהנה ממכירות גבוהות מהצפוי בארצות הברית, דרום מזרח אסיה ואמריקה הלטינית" אמרה מיקקו קיטגווה, אנליסטית ראשית בחטיבה לשווקים של מחשבי לקוח בחברת גרטנר. "המכירות בשוק של המחשבים השולחניים בארה"ב היו גבוהות מהצפוי, גם בשל מכירות גבוהות מהצפוי בשוק המקצועי. גם במדינות החוף המזרחי של אסיה, בסין ובדרום מזרח אסיה היו המכירות גבוהות".
השוק העולמי התאפיין במכירות גבוהות של מחשבי PC למשתמשים פרטיים. הביקוש למחשבים נישאים נותר גבוה, בעוד שההשפעה של מערכת ההפעלה החדשה חלונות ויסטה על הביקוש מצד הלקוחות הפרטיים הייתה כנראה מזערית. חברת HP נותרה המובילה במספר המסירות של מחשבי PC, והנתח שלה בעוגת המסירות העולמית עומד על 18.2%. היה זה הרבעון התשיעי ברציפות בו קצב הצמיחה של HP היה גבוה מקצב הצמיחה של השוק העולמי, והיא הפגינה צמיחה קבועה בכל האזורים ובכל הפלטפורמות.
חברת דל הוסיפה לדשדש, וקצב הצמיחה שלה היה נמוך מהממוצע בכל האזורים, ובמיוחד בקרב המשתמשים הפרטיים. לאחר שירדה ברבעון הקודם למקום הרביעי, שבה לנובו למקום השלישי בשוק העולמי תוך שהיא עוקפת את אייסר. קצב הצמיחה של לנובו היה גבוה באופן משמעותי מהממוצע העולמי, והיה גם גבוה מהממוצע בכל האזורים, למעט יפאן.
למרות שרשמה צמיחה של 54.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ירדה אייסר למקום הרביעי. את הצמיחה של אייסר הזינו ביצועים נאים בארה"ב בשילוב עם צמיחה איתנה באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה.
בארה"ב הגיע המספר של מחשבי PC שנמסרו ברבעון השני של שנת 2007 ל-15.7 מיליון יחידות - עלייה של 5.9% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2006. זאת בהשוואה לעלייה של 3.2% שצפתה חברת גרטנר.
דל נותרה במקום הראשון בארה"ב, למרות שברבעון השני היה קצב הצמיחה שלה נמוך מהממוצע. "דל סבלה מקשיים בשוק של המשתמשים הפרטיים, ולמרות שמחשביה החלו להימכר במרכולים של וול-מארט, הרי שהיקף המסירות היה נמוך מכדי להשפיע באופן משמעותי על הצמיחה של דל ברבעון השני", אמרה קיטגווה.
קצב הצמיחה של HP נותר גבוה מהממוצע בארה"ב. האנליסטים של גרטנר מציינים כי מהתוצאות הראשונות עולה שהצמיחה מתבטאת הן במסירות של מחשבים שולחניים והן במסירות של מחשבים נישאים. HP מפגינה צמיחה עקבית גם בשוק של המחשבים השולחניים.
באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה הגיע המספר הכולל של מחשבי ה-PC שנמסרו ברבעון השני של שנת 2007 ל-18.6 מיליון יחידות - עלייה של 11.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ביקושים גבוהים בחלק המרכזי של מזרח אירופה, במדינות המפרץ שבמזרח התיכון ובאפריקה תרמו לצמיחה הכוללת בשוק של מחשבי ה-PC באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה.
"ברבעון השני נרשמה צמיחה נאה הן בשוק של המשתמשים הפרטיים והן בשוק של אנשי המקצוע שרוכשים מחשבים נישאים. חמש היצרניות המובילות הפגינו ביצועים טובים, למעט דל", אמר רנג'יט אטוואל, אנליסט ראשי בחטיבת Dataquest של חברת גרטנר באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.
HP חיזקה את אחיזתה במקום הראשון והרחיבה את הפער מול אייסר. כמעט כל מחשב חמישי שנמסר באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה היה מתוצרת HP, והחברה אף הכפילה את המספר של מחשבים נישאים שנמסרו למשתמשים ביתיים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. "השילוב בין המודל העסקי HP לבין שרשרת אספקה גמישה סייע לחברה לצמוח במהירות, בכל פלחי השוק ובכל האזורים הגיאוגרפיים", אמר אטוואל.
אף סימן להתאוששות של דל לא נראה ברבעון השני - הרבעון הרביעי ברציפות בו הפגינה דל תוצאות מאכזבות. "בהשוואה לביצועים של חברות מובילות אחרות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, גדל הפער לרעת דל בשיעור של 15% או 20%", אמר אטוואל. על פי גרטנר, כדי לחדש את הצמיחה בשוק של המשתמשים הפרטיים והעסקים הקטנים והבינוניים, חייבת דל לשנות את הגישה השיווקית שלה.
שינויים נוספים באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה כללו את הקאמבק של לנובו, שנהנתה מצמיחה בשיעור דו ספרתי, את הירידה החדה של פקארד בל ואת הפיגור של פוג'יטסו סימנס אחר קצב הצמיחה של השוק.