סקר: העובד הממוצע מבלה מדי יום עבודה 1.7 שעות בפעילויות שאינן בהכרח קשורות לעבודה
האם אתם עובדים קשה או בקושי עובדים? מתוצאות סקר שפרסם אתר Salary.com ביום ד' האחרון עולה כי עובדים מבזבזים כמעט 20% מזמנם מדי יום עבודה - ומסקר אחר עולה שזה לא בהכרח רע. בסקר המקוון השתתפו 2,000 עובדים מכל הדרגים, אשר השיבו על שאלות באתרי AOL ו-Salary.com בחודשים יוני ויולי.
מתוך יום עבודה טיפוסי של 8.5 שעות, מבזבז העובד הממוצע כ-1.7 שעות בפעילויות שאינן קשורות לעבודה, על פי הסקר של Salary.com. כמעט 35% מהמשיבים ציינו כי הם גולשים באינטרנט לצרכים פרטיים, 20.3% ציינו כי הם משוחחים עם עמיתיהם לעבודה בעניינים אישיים, ו-17% מנהלים עסקים פרטיים. המשיבים ציינו גם כי הם מבצעים שיחות טלפון פרטיות ויוצאים להפסקות ממושכות כדי לבצע סידורים פרטיים.
בהשוואה לתוצאות של סקרים דומים שנערכו בשנים 2005 ו-2006, העובד הממוצע מבזבז השנה פחות זמן - אך המעסיקים עדיין משלמים מיליארדי דולרים מבלי לקבל תמורה בשעות עבודה. בשנת 2005 בזבז העובד הממוצע 2.09 שעות מדי יום עבודה בעוד שבשנת 2006 ירד הזמן המבוזבז ל-1.86 שעות. הירידה בזמן המבוזבז מיוחסת, בין השאר, לשיפור במצב הכלכלי, לעלייה בתפוקת העובדים ולשינויים בשוק העבודה.
"המחסור בעובדים והקיצוצים בתקציבי החברות גורמים להכבדת הנטל על העובדים הקיימים, שאינם יכולים להרשות לעצמם לבזבז זמן יקר", מסביר ביל קולמן, מנהל משכורות ראשי בחברת Salary.com. "המעסיקים נהנים מתמורה גבוהה יותר למשכורות שהם משלמים, אך הם מסתכנים בשחיקה של העובדים. ככל שגובר עומס העבודה, נדרשים המעסיקים לגלות גמישות רבה יותר כלפי העובדים. יש להותיר לעובדים זמן לסידורים פרטיים ולאפשר להם 'לשאוף אוויר'".
למעלה מ-63% מהמשיבים הודו כי הם מבזבזים זמן בעבודה. עובדים צעירים נוטים לבזבז יותר זמן מעובדים מבוגרים: עובדים בין הגילאים 20 עד 29 מבזבזים כ-2.1 שעות עבודה מדי יום, בעוד שעובדים בין הגילאים 30 עד 39 מבזבזים 1.9 שעות מדי יום, ועובדים בין הגילאים 40 עד 49 מבזבזים 1.4 שעות בלבד מדי יום.
קרוב ל-18% מבין העובדים הסבירו את בזבוז הזמן בכך ש-"אין מספיק עבודה". כמעט 14% טוענים כי יום העבודה ארוך מדי. 12% חשים כי המשכורת שלהם נמוכה מדי ו-11.1% מסבירים את בזבוז הזמן בכך שהעבודה אינה מספיק מאתגרת. "חלק מבזבוז הזמן מיוחס למבנה המשכורות בחברה, אך מהסקר עולה כי חברות שמאתגרות את עובדיהן ומעניקות להם תחושה של מעורבות יכולות לצפות לתפוקה גבוהה יותר", אומר קולמן.
קולמן מציין כי הטכנולוגיה מקילה על העובדים לבצע סידורים אישיים מסביב לשעון - גם בזמן העבודה, ומכאן שגם היא תורמת לבזבוז הזמן בעבודה. אולם, האם עובדים שמשקיעים את כל זמנם בעבודה, ואינם מבזבזים זמן בסידורים פרטיים, הם עובדים טובים יותר? לא בהכרח, משום שמסקר אחר שערכה AOL בנפרד עולה כי יש לא מעט יתרונות לפעולות שנתפסות בדרך כלל כבזבוז זמן: התנתקות מבעיה עשויה להוביל לפתרונות יצירתיים יותר; שיחות בפינת הקפה משפרות את היחסים בין העובדים ותורמות לעבודת צוות; והתרעננות יכולה לסייע לעובדים "לטעון מצברים ולהעלות את התפוקה בהמשך היום", על פי קולמן.
"זה אולי נשמע ילדותי, אבל אהבתי את ההפסקות בבת הספר היסודי. כולם חייבים לצאת מדי פעם להפסקה", ממליץ קולמן. מצד שני, לא כדאי להתלונן - משום שתלונות, אומר קולמן, "מעכירות את האווירה במשרד, ומי שמתלוננים על עובדים מסוימים באוזני עובדים אחרים מרחיבים את ההשפעה של האנרגיה השלילית, גם בטווח הארוך".