למ"ס: הציבור מוציא יותר על משק הבית

ההוצאה הכספית הממוצעת למשק בית עמדה ב-2006 על 8,711 שקל בחודש - עלייה של 1.8% מהשנה הקודמת
לירן דנש, NRG |

אם נדמה לכם שאתם מוציאים בכל חודש יותר כסף על משק הבית שלכם - כנראה שאתם צודקים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ההוצאה החודשית הממוצעת למשק הבית עמדה בשנת 2006 על 11.1 אלף שקל - עלייה ריאלית של 0.8% לעומת שנת 2005. ההוצאה הכספית למשק בית ללא ההוצאות על דיור ורכב הסתכמה ב-8,711 שקל לחודש, עלייה של 1.8% לעומת 2005.

מהנתונים עולה עוד כי בקרב החמישון התחתון (20% מהאוכלוסיה בעלי ההכנסה הנמוכה ביותר), כרבע מהוצאות משק הבית מופנות לסעיף המזון, יותר מלכל סעיף אחר. לכ-20% ממשקי הבית בעשירון התחתון יש מכונית אחת לפחות, לעומת 95% ממשקי הבית בעשירון העליון.

בשנת 2006 הייתה ההוצאה הממוצעת למשק בית בחמישון העליון 17.3 אלף שקל לחודש - פי 2.6 מההוצאה בחמישון התחתון, שעמדה על כ-6,690 שקל לחודש. בשנת 2005 עמד פער זה על 2.7. הפער הגדול ביותר בין החמישון העליון לתחתון נמצא בסעיף תחבורה ותקשורת - פי 4.8. הפער הקטן ביותר היה בסעיף המזון - פי 1.5.

היכן אנו קונים את המוצרים שלנו? מהנתונים עולה, כי מעל למחצית מסך כל הקניות למזון של משקי הבית נערכות ברשתות השיווק, וכי הציבור מעדיף לקנות בשר, עופות, דגים ופירות וירקות ביום חמישי בשבוע ובעיקר ברשתות השיווק, בהן נערכות 38.3% מהקניות.

עוד עולה מהנתונים כי כ-9% מסך הקניות של מוצרי בידור ואלקטרוניקה מתבצעות דרך האינטרנט, וכ-7.4% מסך הקניות של מכשירי כושר מתבצעות באמצעות בחירה מקטלוג או מהטלוויזיה.

במהלך 2006 החזיקו 87.2% מכלל משקי הבית טלפון סלולארי אחד לפחות, ול-85.1% היה קו טלפון אחד לפחות. זאת, לעומת שנת 1997 בה ל-37.8% בלבד היה טלפון סלולארי ו-95% ממשקי הבית החזיקו בקו טלפון. ב-62% ממשקי הבית יש מחשב ו-49% ממשקי הבית מנויים לאינטרנט. במקביל, ממשיכה הירידה שהחלה בשנת 2001 בשיעור משקי הבית המחוברים לכבלים וללויין.

כל הכותרות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה