לאומי למשכנתאות: הרווח קטן ב-10%; התשואה על ההון - 8.8%

בבנק מסבירים כי הירידה ברווחיות הרבעונית נובעת בעיקר משחיקה במרווחי הריבית וירידה בקצב האינפלציה. מנכ"ל הבנק, יובל גביש: "אין לי ספק שהמשך השיפור בשירות והחדרת מוצרים נוספים, יגרמו להמשך מגמת השיפור גם בביצועים העסקיים"
סיון איזסקו |

דירקטוריון בנק לאומי למשכנתאות אישר היום את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של שנת 2007, מהם עולה כי הרווח הנקי של הבנק הסתכם בתקופה הנסקרת ב-39 מיליון שקל לעומת 43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-10%, כאשר עיקר ההפרש נובע משחיקה במרווחי הריבית והירידה בקצב האינפלציה.

בסיכום ששת החודשים הראשונים של השנה, הסתכם הרווח הנקי ב-82 מיליון שקלים,לעומת רווח של 29 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 184.7%, עיקר הגידול בתקופה זו נובע מהקיטון בהפרשה לחובות מסופקים. בבנק ציינו היום בשביאות רצון, כי נתח השוק שלו צמח בחצי הראשון של 2007 מ-23.8% לנתח של 25% משוק המשכנתאות בסוף יוני האחרון.

התשואה נטו על ההון המתבטאת ביחס שבין הרווח הנקי לבין ההון הממוצע הסתכמה ברבעון השני של השנה ב-8.8% בחישוב שנתי. בששת החודשים הראשונים של 2007 הסתכמה ב-9.2%, לעומת 3.3% תשואה בתקופה המקבילה אשתקד. בניטרול ההוצאה החד פעמית לחובות המסופקים בתקופה המקבילה אשתקד, בעקבות יישום ההנחיות של המפקח על הבנקים מיום 1.1.06 ובניכוי מגן מס בגינה, התשואה נטו על ההון במונחים שנתיים בתקופה המקבילה אשתקד היתה 5.7%.

הוצאות התפעוליות והאחרות הסתכמו ב-109 מיליון שקל, לעומת 105 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 3.2%. גידול זה מוסבר בעיקר בגידול בהוצאות פרסום ושיווק בסך כ-5 מיליון שקל.

מנכ"ל הבנק, יובל גביש ציין עם פרסום הדוחות:"השיפור בתוצאות העסקיות של הבנק הוא תוצאה ישירה של השינוי בתפיסת השירות שהטמענו בחודשים האחרונים, ושל מגוון המוצרים החדשים שהשקנו. אין לי ספק שהמשך השיפור ברמת השירות והחדרת מוצרים נוספים בהתאם לצרכי הלקוחות, יגרמו להמשך מגמת השיפור גם בביצועים העסקיים", אמר גביש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה