סלקום סגרה הרבעון בקפיצה של 48% ברווח ל-212 מ' ש'
חברת הסלולר הגדולה בישראל - סלקום , הנמצאת בשליטת אידיבי פיתוח דווחה הבוקר, כי ברבעון השני של השנה גדלו ההכנסות שלה משירותים ב-8% והסתכמו ב-1.322 מיליארד שקל. סך כל ההכנסות של החברה גדלו ב-5% והסתכמו ב-1.456 מיליארד שקל ברבעון. הרווח הנקי גדל ב-48% והסתכם ב-212 מיליון שקל.
עוד היא מדווחת, כי הכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) גדלו ב-51% ועלו ל- 8% מסך ההכנסות. ה-EBITDA שלה גדל ב-13% והסתכם ב-539 מיליון שקל ושיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות עלה מ-34.6% ל-37.0%. רווח התפעולי גדל ב-26% והסתכם ב-345 מיליון שקל. תזרים המזומנים הפנוי שלה צמח ב-42% והסתכם ב-332 מיליון שקל.
בהתייחסו לתוצאות החברה אמר עמוס שפירא מנכ"ל סלקום: "המשך מגמת הצמיחה בכל הפרמטרים אותה אנו מציגים היום, בולטת במיוחד לאור התחרות הגוברת בשוק ושחיקת תעריפי זמן האוויר כתוצאה מההורדה הנוספת בדמי הקישוריות והרגולציה החדשה בנוגע למשיבון שנכנסה לתוקף במהלך הרבעון הראשון. תוצאות אלה הושגו הודות להמשך מאמצי שיווק להגדלת שימושים והחדרת מוצרים חדשים במקביל לצמצום עלויות והתייעלות בכל התחומים".
הוא הוסיף, "ברבעון השני העמקנו את השקעתנו בשימור לקוחות וברכישת לקוחות חדשים בעיקר לנוכח ניידות המספרים שיישומה צפוי ב-1 לדצמבר השנה. אנו צופים כי מגמה זו תמשך גם בחציון השני של השנה. גם ברבעון השני של שנת 2007 המשכנו לתת עדיפות עליונה לרמת השירות ולשביעות הרצון של לקוחותינו, דבר שיימשך גם בעתיד" על פי שפירא, "תוצאות הרבעון השני מאפשרות לחברה להכריז על חלוקת דיבידנד בסך של 2.06 שקל למניה".
עוד הוסיף המנכ"ל, שפירא: "מאז השקת שירותי דור 3.5 על גבי רשת ה-HSDPA המתקדמת שלנו בחציון השני של השנה הקודמת, גייסנו כ-212,000 מנויים הנהנים ממגוון שירותים ותכנים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות. אנו שבעי רצון מקצב גידול הלקוחות ומהגידול בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף העומדות על 8% מסך כל ההכנסות של החברה. בנוסף, הגברת מאמצי השיווק בתחום הטלפוניה הקווית ושירותי התמסורת תורמת באופן ישיר לגידול בהכנסות הנובעות בגינן והמשמשות את החברה כמנוע צמיחה נוסף, על אף שאינן מהותיות ביחס לסך הכנסות החברה". טל רז, מנהל הכספים הראשי של החברה אמר: "השיפור הניכר ברווחיות החברה חל על אף השחיקה הנמשכת בתעריף לדקה כתוצאה מירידת דמי הקישוריות, הרגולציה החדשה בנוגע למשיבון והתחרות הגוברת בענף. למרות גידול של 5.4% במספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי וגידול של 51% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף, ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי קטנה ב-0.7%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (בנטרול השינוי בשיטת ספירת המנויים), וזאת עקב השחיקה המתמשכת בתעריפי זמן האוויר בלמעלה מ-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד".
על פי רז, "השיפור ברווחיות נובע בעיקרו מהגידול הכמותי בדקות זמן אוויר בשיעור של 14% ומצמיחה בהכנסות משירותי התוכן לצד חיסכון בעלויות. אחד הביטויים להתייעלות המערכת, הינו הירידה של 1.3% בשיעור הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, מסך ההכנסות לעומת הרבעון המקביל. תזרים המזומנים החופשי שלנו,שעלה ב- 42% לעומת הרבעון המקביל, הינו פועל יוצא של תוצאות החברה, ומאפשר חלוקת דיבידנד של 2.06 שקל למניה ובסה"כ כ-201 מיליון שקל."
עוד הוסיף טל רז: "בהמשך לרישום המוצלח של המניות שלנו למסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק בחודש פברואר השנה, ב-1 ביולי, אנו הרחבנו את בסיס המשקיעים הפוטנציאלים שלנו על ידי רישום מניותינו למסחר גם בבורסה לניירות ערך בתל אביב. אנו מאד גאים במהלך זה, היות והוא יאפשר לשוק ההון הישראלי להשקיע בחברה באופן מקומי".