חברות הסלולר: סוף לתוכניות הדקה הראשונה

מהלך צרכני מבורך: אטיאס שם סוף לתוכניות הדקה הראשונה של חברות הסלולר. על פי ההערכות מסלולים אלו מגדילים את החשבון החודשי ב-25% עד 30%
מעריב NRG |

חברות הסלולר לא יוכלו לשווק יותר את תוכנית הדקה הראשונה, במסגרתן קיים חיוב מינימלי של 60 שניות, כך החליט שר התקשורת אריאל אטיאס. מדובר בתכניות תעריפים בעייתיות במיוחד מתבססות על מחיר דקה ראשונה גבוה, ומחיר דקת שיחה שניה ואילך נמוך בעשרות אחוזים ובמסגרת המסלול קיים חיוב מינימלי של דקה שלמה.

משרד התקשורת מצא כי 64% מהשיחות הסלולריות הן קצרות מדקה, כך שנוצר מצב כי הלקוחות משלמים במסלולים אלו עבור זמן אוויר שלא צרכו. הערכות הן כי מסלולים אלו מגדילים את החשבון החודשי ב-25% עד 30%.

שר התקשורת אריאל אטיאס ציין כי: "האזרחים מפסידים כסף יום יום, דקה דקה, בשל תוכנית הדקה. מחובתי להתערב ולהפסיק את מתכונת החיוב הזו, כחלק ממדיניות המשרד להגן על הצרכנים".

משרד התקשורת הבין כי הלקוח מתפתה להצטרף לתוכניות אלו, בעיקר בשל מחיר דקת השיחה הנמוך מהותית מהדקה השניה ואילך. עם זאת, הלקוח אינו מודע לעובדה כי שיעור גבוה משיחותיו מסתיים לאחר פחות מדקה, על כן הוא משלם כסף רב עבור זמן שהוא אינו מדבר.

פרטנר הייתה החברה הראשונה שהשיקה מסלולי דקה ראשונה כבר בנובמבר 2005. סלקום ופלאפון הלכו בעקבותיה ב-4 החודשים שלאחר מכן. מבדיקת המשרד עולה כי חברות הסלולר קידמו באגרסיביות תוכניות אלו כך שבאחת מהן 80% מהמצטרפים החדשים בשוק הפרטי בחברה בחרו בתוכנית זו בחודש מאי אשתקד.

עוד נמסר ממשרד התקשורת כי שיעור המנויים בתוכניות הדקה מקרב כלל המנויים גדל בהתמדה, בקצב מטריד, משיעור של כ-1% בספטמבר 2005 לשיעור של מעל ל-10% מכלל המנויים הפרטיים בשוק הסלולרי כולו במאי 2006. החברות ממשיכות לשווק תוכניות אלו גם היום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה