מחקר: הפופולאריות של המשחקים המקוונים גואה
למרות הפופולאריות הרבה לה זוכים בארה"ב אתרי הרשתות החברתיות דוגמת MySpace, ואתרי הווידיאו דוגמת YouTube, הרי שהפופולאריות של המשחקים המקוונים מאפילה על כל השאר - על פי דוח שפרסמה ביום ו' האחרון חברת המחקר Parks Associates.
על פי הדוח, 34% מגולשי האינטרנט המבוגרים בארה"ב נוהגים לשחק מדי שבוע במשחקים מקוונים - בהשוואה ל-29% שצופים בסרטוני וידיאו באינטרנט ו-19% שמבקרים באתרים של רשתות חברתיות. זאת בהשוואה ל-19% בלבד ששיחקו במשחקים מקוונים ברבעון השני של השנה שעברה ו-13% שצפו בסרטוני וידיאו או ביקרו באתרים של רשתות חברתיות. קצב הצמיחה של המשחקים המקוונים הגיע בשנה האחרונה ל-79%, בהשוואה לצמיחה בקצב שנתי של 46% ברשתות החברתיות, וצמיחה בקצב שנתי של 123% באתרי הווידיאו.
"למרות העלייה בפופולאריות של YouTube, MySpace ו-Facebook, הרי שהמשחקים עדיין שולטים בבידור המקוון", אמר ג'יימס קוואי, אנליסט של חברת Parks Associates. לדבריו, למשחקים המקוונים יש גם יתרונות עסקיים. "בניגוד לאתרים של רשתות חברתיות או וידיאו, אשר מתבססים אך ורק על הכנסות מפרסום, הרי שהמשחקים המקוונים מבוססים על מודל הכנסות בשל ומגוון יותר, שכולל פרסום באינטרנט ובמשחק עצמו, תקופת ניסיון בחינם, דמי מנוי ועסקאות זעירות", אומר קוואי. אולם, הוא מוסיף כי התעשייה של המשחקים המקוונים אינה יכולה לנוח על זרי הדפנה: "כדי להתמודד מול פעילויות אחרות באינטרנט, חייבת התעשייה לטפח את בסיס המשתמשים ולעקוב טוב יותר אחר דפוסי השימוש".