תביעה ייצוגית בסך 5 מיליון דולרים כנגד אפל בגין המדיניות להחלפת הסוללות של iPhone
תביעה ייצוגית שנייה הוגשה כנגד החברות אפל ו-AT&T, בטענה שלא גילו לרוכשים הראשונים של מכשירי iPhone כי העלות השנתית של החלפת סוללות במכשירים עשויה להגיע ליותר ממאה דולרים. התביעה, בסכום של יותר מחמישה מיליון דולרים, הוגשה ביום ב' בשבוע שעבר לבית המשפט של המחוז הצפוני בקליפורניה. התביעה הוגשה על ידי עורך דין ה. טים הופמן מאוקלנד שמייצג את סידני לונג בשם קבוצה של רוכשי iPhone, שמספרם עשוי להגיע למאות אלפים. לונג רכש ביום הראשון בו הושקו מכשירי iPhone שני מכשירים, בסכום של 599 דולרים כל אחד, ונדרש לחתום על התחייבות לשנתיים לחברת AT&T.
בכתב התביעה מואשמות החברות אפל ו-AT&T בהונאה משום שלא מסרו ללקוחות את מלוא העלויות והנהלים הכרוכים בהחלפת סוללות של מכשירי iPhone. בכתב התביעה נטען כי "חובה" להחליף את הסוללות בתום 300 טעינות - כלומר מדי שנה לערך - על ידי טכנאי מוסמך, משום שהן מותקנות במארז אטום.
"ללונג לא נמסרו במעמד הרכישה העלויות והנהלים הכרוכים בהחלפת סוללה", נאמר בכתב האישום, "למרות שהיה על אפל ו-AT&T לדעת כי הזמן וההוצאות הכרוכים בהחלפת סוללות למכשירי iPhone עשויים להשפיע על המכירות הראשוניות של המכשירים". תביעה דומה הוגשה בחודש שעבר (יולי) לבית המשפט במחוז קוק שבאילינוי, על ידי חוזה טרוחילו ממלרוז פארק שבאילינוי.
לא ניתן היה לקבל תגובה מהחברות אפל ו-AT&T. באתר האינטרנט של אפל מצוין כי בתחזוקה הולמת שומרות הסוללות של מכשירי iPhone על קיבולת של 80% במשך 400 מחזורים של פריקה וטעינה. בשנה הראשונה לחיי המכשיר מכוסה החלפת הסוללה באחריות, ואפל מציעה תמורת 69 דולרים אחריות לשנתיים נוספות, שמכסה גם את החלפת הסוללה. החלפה של סוללה מחוץ למסגרת האחריות עולה 79 דולרים, בתוספת דמי משלוח של 6.95 דולרים (בארה"ב).