שוב: כמעט תאונה אווירית בנתב"ג

מטוס של חברת איבריה שהתכונן לנחיתה בשדה התעופה החל לפנות לעבר מסלול שנמצא בשיפוצים. במגדל הפיקוח הבחינו בטעות והורו לטייס לשנות כיוון מיד. המטוס נחת לבסוף בשלום
מעריב NRG |

שבוע לאחר שוועדה ציבורית קבעה כי מערכת התעופה האזרחית בישראל נמצאת במצב קשה ושוב כמעט והתרחשה תאונה אווירית בשדה התעופה בן-גוריון. מטוס של חברת התעופה הספרדית איבריה שעשה דרכו מספרד לישראל החל, מסיבה לא ברורה, להיערך לנחיתה במסלול הסגור לשיפוצים. פקחי הטיסה במגדל הפיקוח הבחינו בטעות והורו לטייס לשנות מיד כיוון ולחזור למסלול הנכון. הנחיתה התבצעה, לבסוף, בשלום ללא כל תקלה.

מנהל רשות שדות התעופה האזרחית, אודי זוהר, ערך תחקיר ראשוני של האירוע ובדק את כלל הנהלים. הוא ציין כי על פניו נראה כי מדובר בטעות של הטייס, שטעה במסלול הנחיתה. "לאורך כל תהליך הנחיתה לא נשקפה כל סכנה והכל היה בשליטה", אמר עובדיה. ביום ראשון ייערכו במשרד תחקיר מקיף בנושא.

מהתחקיר הראשוני עולה כי לטייס נאמר שעליו לנחות במסלול הפתוח, אולם הוא טעה ופנה לכיוון המסלול הסגור שנמצא בתהליכי שיפוץ. הפקחים שהבחינו בטעות הורו לטייס לתקן את הטעות ולנחות במסלול הייעודי.

האירוע הערב מצטרף לשרשרת של תקלות בטיחותיות שאירעו לאחרונה בנתב"ג, שחלקן כמעט הסתיימו בתאונות. בשבוע שעבר פירסמה ועדה ציבורית, שמונתה לבחון את בטיחות התעופה האזרחית בישראל, דוח ביניים שחשף שורה ארוכה של ליקויים ודפוסי עבודה הדורשים שינויים מבניים מיידיים. שדה התעופה אינו עומד בסטנדרטים בינ"ל "מערכת התעופה האזרחית בישראל דפוקה וחובה לבצע בה שינויים מיידיים", אמר יו"ר הוועדה ומפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל') עמוס לפידות.

שר התחבורה, שאול מופז, התריע כי "שדה התעופה בישראל אינו עומד בסטנדרטיים הבינלאומיים". מופז המשיך ואמר כי הוא רואה קריסה בחלק מהמערכות. "עלינו להציב על סדר היום הלאומי שלנו נושאים הנוגעים לחיי אזרחים. מדינת ישראל לא נמצאת בסטנדרטים הבינלאומיים בתשתיות ובטכנולוגיה בכל הקשור לתעופה אזרחית".

בחודש פברואר השנה נמנעה ברגע האחרון התנגשות בין שני מטוסים של חברות איבריה ואל-על. מסיבה כלשהי סטה מטוס איבריה מנתיבו והחל לנוע ולהנמיך גובה, תוך שהוא חודר לנתיב הנחיתה של מטוס אל-על, שהיה בשלב האחרון של הנחיתה.

כל הכותרות

מחקירת האירוע עלה כי מי שהבחין ראשון בהתקרבות המסוכנת היה הטייס של מטוס אל-על. הוא התריע בפני הפקחים, ואז מגדל הפיקוח הכריז על נוהל בטיחות חמור. במגדל הפיקוח קראו לשני המטוסים לפנות לנתיבי טיסה אחרים, כאשר מטוס אל-על הופנה לכיוון צפון מערב ומטוסה של חברת איבריה הונחה לנוע לכיוון הנגדי.

לאתר NRG מעריב

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה