סוגרים את הקיץ

המפגשים הבלתי אמצעיים בין חברי מועדון C3 הוכיחו את עצמם שוב. ביום ו' האחרון נפגשו המנמ"רים, המנכ"לים ונציגי ספקיות ה-IT ליום שישי משפחתי, ב"כוכב הים" שבקיסריה, לחגוג יום הולדת עשור למועדון הותיק של ThePeople, וגם לציין את יום שישי האחרון של הקיץ
יהודה קונפורטס |

יותר ויותר מתבררת העובדה הבאה: המנמ"רים בישראל, המאורגנים במסגרת מועדוןC3, הם הרבה יותר מאשר קהילה מקצועית, הנפגשת רק בוועידות, אירועים וכנסים. זוהי הרשת החברתית החדשה, עליה כבר כתבנו לא פעם - וכעת היא מגובשת מתמיד. זוהי קהילה, שלחבריה יש חיים מקצועיים ביום יום, ולצדם חיים חברתיים. בשנת תשס"ז - בתשעת החודשים של 2007 זה הוכח כמה פעמים: פעם אחת, באירוע הספארי הבלתי נשכח, שנערך בחודש אפריל השנה, לרגל 25 שנה לענף ה-IT. פעם שניה - במפגשי המועדון, שהפכו להיות מסורת, בטורקיה. ביום שישי האחרון נולדה עוד מסגרת חברתית, חדשה, שבה הלקוחות והספקים נפגשים, וגם הפעם - הם לא לבד.

כמה מאות מנמ"רים, מנכ"לים, מנהלי שיווק ונציגי החברות שנתנו חסות לאירוע, נפגשו בטי-שירטים, בגדי ים ובסנדלים - בקיצור, בכל לבוש חוץ מחליפה ועניבה, לצידם בני ובנות זוגם, הילדים, הנכדים ואפילו הנינים - כל אחד לפי גילו. כולם יחד ציינו את יום שישי האחרון של הקיץ, ערב פתיחת שנת הלימודים - ביום של כיף, בעיקר לדור הצעיר, ב"כוכב הים", על חוף ימה של קיסריה. הסיבה "הרשמית" היתה יום הולדת עשור למועדון המנמ"רים של ThePeople - המועדון היוקרתי ביותר, המאגד בתוכו את צמרת ענף ה-IT בישראל: לקוחות, ספקים, משתמשים.

היה זה הפנינג פרידה מקיץ חם ושקט יחסית - יחסית לקיץ שעבר, שבו מצאו המוזמנים זמן ודרך להתרענן, דקה לפני שחוזרים לשגרה, רגע לפני הזינוק לרבעון האחרון, החשוב לכולם. על סף החגים, הם בחרו לעשות זאת בחברת עמיתים למקצוע ולענף.

על המדשאות המקורות, בין מתקני הספורט השעשועים והמתקנים השונים, בפינות המוצלות סמוך לחוף הים - בילו חברי המועדון כשברקע מוסיקה קצבית, שתייה, כיבודים וארוחת צהריים מפנקת. באולם הממוזג היטב, הסמוך למתחם הדשא, ישבו על הבמה ברוגע - ספקים, שותפים עסקיים, ומתחרים - זה ליד זה, בלבוש הכי לא פורמלי. כולם בירכו את הקהל ואת הענף כולו לשנה הבאה, איש איש לפי סגנונו, כל אחד באופן מקורי וקולע.

כך נוסדה לה מסורת חדשה: בכל סוף שבוע האחרון של הקיץ, לפני החזרה ללימודים, ייפגשו המנמ"רים והמנכ"לים לעוד יום של כיף, לטעימה אחרונה מהקיץ, ערב החזרה לבית הספר. האירוע בקיסריה היה יום שישי השני ברציפות באוגוסט, שאנשי הענף "נקראו לדגל" כדי להשתתף באירוע מקצועי-חברתי. בתחילת החודש היה זה כאשר לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל - ביקר בישראל. המוזמנים שהגיעו למרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה כדי לשמוע אותו, ניפצו את אחת הפרות הקדושות הרווחת בענף: יום שישי הוא יום פנוי המוקדש למשפחה, ובו לא הולכים לענייני עבודה. אצל רבים מהם, זהו קו אדום מבחינת בת הזוג - שבמשך כל השבוע תומכת ומגלה הבנה לשעות העבודה הבלתי נגמרות של רוב חברי הקהילה.

"שישי משפחתי" לא התיימר להעמיד את הקהילה במבחן נוסף מול האישה והילדים. לאירוע הוזמנו בכבוד רב, ועם הרבה אהבה - כל המשפחה, ולא רק המנמ"ר או המנמ"רית. ההיענות היתה מעל ומעבר למצופה. נחמד ואפילו משעשע לפגוש עמית למקצוע ולעבודה, ועל כוס בירה או משקה קר אחר, אל מול הים. כן, דיברו גם קצת ביזנס, (הספקים כמובן...), כי נטוורקינג הוא מושג חסר גבולות, אשר מתקיים בכל מקום ובכל שעה.

כל הכותרות

הנה כי כן: על ידי יצירת מסגרת מתאימה, הרשת החברתית הזו, קהילת C3, מוכנה וערוכה לכל קריאה, בכל מזג אוויר ובכל יום. זה לא טריוויאלי לחלוטין, ועצם הקיום של אירועים כגון זה שהתקיים ביום שישי האחרון, לצד המפגשים הסדירים המקצועיים, מלמדים משהו על טיבו של הענף, על חוסנו הכלכלי ועל מערכת היחסים הבריאה המתקיימת בו: תחרות, שיתופי פעולה ופירגון. זה לא טבעי ולא מובן מאליו.

המועדון הוותיק ביותר הסיבה למסיבה היתה, כאמור, חגיגת יומולדת עשור למועדון C3. מועדוו המנמ"רים הוא המועדון הקהילתי המקצועי הראשון שהוקם על ידי קבוצת "אנשים ומחשבים". המטרה המוצהרת אז הייתה ברורה: לקבע ולמצב את מעמדו של המנמ"ר בארגון, כמי שאיננו רק הטכנאי הראשי של המחשבים, אלא מנהל, שיש לו אמירה וקשר לביזנס. המועדון היווה גם פריצת דרך בענף, בתרבות העסקית ובדרך שבה אנשים שואבים את הידע המקצועי שלהם. חברי המועדון, המנמ"רים - באים למפגשים עם החברות הספקיות. אלו היו מפגשים מהסוג האישי ביותר, שיצקו תוכן של ממש למושג נטוורקינג, כלי מרכזי ובסיסי בפורטפוליו של כל איש מכירות.

אט אט הפך המועדון למקום מפגש רצוי בין הלקוחות והספקים. המנמ"רים נהנו מהרצאות ומפגשים אישיים עם מרצים מהשורה הראשונה, מנכ"לים ואנשי משק וכלכלה - שחשוב להם המפגש עם מנהלי המיחשוב הבכירים בארגונים. בנוסף, משמש המועדון כמקום מפגש להחלפת ידע מקצועי-מעשי בין המנמ"רים לבין עצמם, דבר שאין להם בשוטף. אחר כך החלו הסיורים בארגונים, ובמוסדות – דוגמת הכנסת, הממשלה ובית המשפט העליון. כמו כן התקיימו כנסי לקוחות של חברות רב-לאומיות, שאוכלוסית המנמ"רים היא אסטרטגית עבורם, וכמובן הסיורים בחו"ל.

העשור האחרון התאפיין בשינוי מהותי במעמדו של המנמ"ר, באופי תפקידיו ובקשר שלו לליבה העסקית של הארגון. הדיונים בנושא הזה לא הסתיימו והם צפים שוב ושוב במסגרות שונות. פעילותו המתמשכת של המועדון, הרציפות שבמפגשיו - כל אלו היוו תרומה לא מובטלת לשינוי החיובי שחל במעמדו של כל מי שנושא בתפקיד המנמ"ר. בשנתיים האחרונות, הוקמו עוד 15 מועדונים מקצועיים מבית "אנשים ומחשבים", על בסיס העקרון של מועדון C3. השילוב הזה, של בעלי תפקידים, משתמשים, ספקים ותכנים מקצועיים, להעשרת הידע - הוכתר כשילוב מנצח, אשר מבסס את קהילת ה-IT בישראל.

לא נותר אלא לאחל שנה טובה, ולקוות שמבול הברכות שהמטירו עלינו הספקים בכנס קיסריה ביום שישי - יתגשם

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה