כיצד להפוך למומחה בעיני התקשורת?

עיתונאים צריכים את המומחה בדיוק כמו שהוא צריך אותם. אולם, חשוב שהמומחה ידע "לספק את הסחורה" באופן מקצועי, אמין ומנומק. אבינועם שחר על הדרכים להפוך למומחה בעיני התקשורת
אבינועם שחר |

התקשורת אוהבת מומחים. הם מספקים לה תגובות מקצועיות בעלות ערך ומוסיפים נופך לסיפורים המסוקרים, ומה המומחה מקבל בתמורה? חשיפה פוטנציאלית לאלפי צופים או קוראים וסיוע חינם בשיווק העסק שלו. לפניך מספר טיפים שיסייעו לך להפוך למומחה הבא של התקשורת:

הצג את מומחיותך - אם אתה טוב במה שאתה עושה תראה את זה. זה יכול להיעשות באמצעות הצגת הפרסים שזכית, אנשים או עסקים שעזרת להם, ניסיונך העשיר או פרוייקטים חשובים בהם לקחת חלק. זה בדרך כלל מה שתספר על עצמך לקולגות במפגשים מקצועיים.

אמינות או נמות - אל תהיה ביישן. אף אחד לא יחשוב שאתה מומחה אם לא תדבר על עצמך. ההישגים והמומחיות שלך צריכים לבוא לידי ביטוי בכל מה שתאמר ובכל החומרים שתציג באתר האינטרנט או במאמרים שלך.

הגש מאמרים למאגרים באינטרנט - חשוב שהשם שלך יופיע בכמה שיותר מקורות באינטרנט. עיתונאים בפרט ובאנשים בכלל יבצעו חיפוש באינטרנט לפני שהם ידברו איתך. האינטרנט מציע עשרות אתרים המשמשים כמאגרים למאמרים מקצועיים. הגשת מאמרים לאתרים אלה תסייע לגבש את מעמדך כמומחה.

פנה לאמצעי התקשורת - הצע לאמצעי תקשורת את פרשנותך המקצועית או רעיונות לכתבות. כדאי להתחיל באתרי החדשות באינטרנט, אלה מחפשים באופן מתמיד חומר חדש וטרי. חשיפה באתרי החדשות באינטרנט יסייעו לבנות את אמינותך בעיני התקשורת.

כתוב טור מומחה - הצע לאמצעי התקשורת לכתוב טור מומחה. מומלץ לפנות למקומונים ולאתרי אינטרנט מקצועיים. הם תמיד ישמחו לקבל תוכן איכותי חינם.

הסתערות - כשסיפור הקשור לתחום עיסוקך עולה על סדר היום הציבורי, עיתונאים ירצו לקבל תגובות ממומחים. כדי שידברו איתך, פנה לעיתונאים המסקרים את הסיפור והצע את דעתך המקצועית.

כל הכותרות

הרצאות - נסה לצבור ניסיון רב ככל האפשר בשיחות מול קהל. הרצאות מול קהל הן אמצעי מעולה לשווק את עצמך ולבנות את השם שלך כמומחה.

על מקומונים כבר דיברנו? העיתונות הארצית והטלוויזיה לוקחות לא מעט סיפורים שכבר סוקרו בעיתונות המקומית. עיתונאי המקומונים לרוב יותר נגישים ולכן מומלץ לצור עימם קשרים אישיים. כדאי לצבור ניסיון בעבודה מול העיתונות המקומית לפני שפונים לעיתונות הארצית.

קרא לילד בשמו - קרא לעצמך מומחה. אם לא תגיד שאתה מומחה אף אחד לא ידע את זה.

לסיכום, אל תשכח, עיתונאים צריכים אותך בדיוק כמו שאתה צריך אותם. ספק להם את הסחורה - דעה מקצועית ומנומקת. כך תוכל להשאיר את המתחרים שלך מאחור.

* הכותב הוא שותף במשרד "ביט תקשורת", מומחים ביחסי ציבור לעסקים קטנים ובינוניים. www.bitt.cc.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה