RBC ממליצים על מניות דיסני "תשואת יתר" במחיר 39 ד'
האנליסטים של RBC, שותפו האסטרטגי של בית ההשקעות תמיר פישמן, החלו לסקר את מניות חברת וולט דיסני, החולשת על תחומים רבים בעולם הילדים והנה אחד המותגים המוכרים והמוערכים ביותר בעולם. מבית ההשקעות נמסר כי חברת דיסני מהווה ציר צמיחה יציב ובטוח גם כהשווקים מסביב מראים תנודתיות. עוד הוסיפו האנליסטים כי הם צופים כי דיסני תמנף את משאביה ותגדיל את הרווח התפעולי ואת הרווח למניה בשיעור של 8.6% ושיעור צמיחה עד שנת 2011 של 10.6%.
המלצת האנליסטים לענקית הילדים היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 39 דולר למניה. נציין כי, מחיר המנייה עומד כיום על 34.6 דולר למניה.
ההמלצה להשקיע במניות החברה נסמכת על מספר דברים, הראשון, הוא שדיסני הוא מותג עולמי הנוגע לכל שכבות הגיל דבר היוצר פניה רחבה לצרכנים וזו מניחה יסודות יציבים לקידום מכירות - הדבר משפיע לחיוב על כלל חטיבות החברה. להערכת החברה, המותג שלה הוא השני בעולם בחוזקו לאחר קוקה קולה.
מעבר לכך, חברת דיסני מתמחה בפארקי שעשועים, המספקת בסיס להזדמנויות בטווח הארוך. בנוסף, דיסני החלה להיכנס לתחום האינטרנט במטרה למנף תכנים ולחזק את המותג. רק לאחרונה ביצעה דיסני רכישה של פורטל הילדים www.clubpenguin.com. בנוסף, מחזיקה דיסני בערוץ ה-ESPN שהינו פלטפורמת הספורט המובילה בארה"ב.
עוד נציין, כי עסקייה של דיסני חובקי העולם מתוכננים בקפידה ומאפשרים גמישות עסקית גבוהה. עסקיה של החברה נבנו על תשתית מסחרית ורגולטיבית המותאמת לסביבות העבודה השונות ברחבי העולם. האסטרטגיה הזו תאפשר לחברה לממש כראוי את תוכניות ההתרחבות של החברה להודו וסין.
נזכיר כי תוצאות חברת Walt Disney לרבעון השלישי הפיסקלי היו מצויינות כאשר הרווח הנקי לרבעון עלה ב-4.7%, העליה ברווחים הגיעה בעיקר עקב מכירות חזקות של תוכניות טלויזיה וגידול חד בכמות המבקרים בפארקים של החברה. השורה התחתונה הכתה בתחזיות האנליסטים שעמדו על 55 סנט למניה, ההכנסות עלו ב-7% ל-9.045 מיליארד דולר.