מנכ"ל מירס: "הולכים על מהפכה - שני קווי טלפון במכשיר אחד"

חברת הסלולר הרביעית בארץ נערכת לשינוי כללי המשחק. במסיבת עיתונאים לקראת ניידות המספרים חושף אברשה בורשטין את המהלך המתוכנן ואת היקף ההשקעה. צופה להכנסות של 250 מיליון דולר ב-2007
אפרת אדיר |

ניידות המספרים עומדת להיכנס לתוקפה ב-2 בדצמבר השנה ועדיין כ-60% ממנויי הסלולר בישראל כלל אינם מודעים למהלך ולהשלכותיו על הצרכן. חברות התקשורת נערכות למהלך ומציעות ללקוחותיהן מגוון מכשירים משוכללים, חבילות ללא התחייבות, תעריפי דקות שיחה מוזלים ועוד ועוד.

במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר (ג') חברת "מירס", מקבוצת מוטורולה, נחשף המהלך המוביל לשנת 2008, לקראת הניידות והוא: 2 קווי טלפון במכשיר אחד. לדברי אברשה בורשטין, מנכ"ל מירס: "ניידות המספרים משנה את כללי המשחק וחשוב לשמר את זהות המשתמש. אנחנו רוצים לחולל מהפכה של קווים, לא של מכשירים ונפנה לכל בסיס הלקוחות, כולל של המתחרים".

נכון לספטמבר 2007, מספר המנויים של מירס עומד על 435 אלף, מתוכם 120 אלף מנויי GPS והיא מחזיקה ב-5% מנתח שוק הסלולר הכללי וב-21% בסגמנט העסקי, בעיקר בזכות השת"פ עם צה"ל. מירס פועלת על תשתית רשת AIDN.

היציאה למהלך החדש של איחוד 2 קווים במכשיר נייד אחד נובעת, לדברי החברה, מהעובדה כי כ-25% ממנויי הסלולר בישראל מחזיקים ביותר ממכשיר סלולרי אחד (עפ"י סקר גיאוקרטוגרפיה אוק' 07). רובם משתמשים במכשיר אחד לצרכי עבודה ובשני לשיחות עם משפחה וחברים ומתלוננים על הוצאות ההחזקה ב-2 המכשירים. כך, באמצעות איחוד 2 קווים, יכול לקוח של מירס לצרף קו נוסף מספק אחר (סלקום, אורנג' או פלאפון) אל מכשיר הנייד של מירס, כאשר 70% מהמכשירים שמציעה מירס תומכים במהלך.

מירס השקיעה במהלך כ-30 מיליון שקל מבחינה טכנולוגית והנדסית ובסך הכל כ-70 מיליון דולר, בשנתיים האחרונות, בתשתית.

לדברי גיא ידלין, המשנה למנכ"ל מירס, "בניגוד למה שמציעות החברות האחרות, מדובר במהלך ללא התחייבות מצד הלקוח, ללא קנסות יציאה, ללא צורך ברכישת מכשיר חדש וללא שינוי מספר". בשנה הראשונה להצטרפות, מציעה מירס את הקו השני ללא חיוב דמי שירות, כאשר בשנה השניה יחויב הלקוח ב-6.90 שקל לחודש.

בורשטין הוסיף, כי "אנו רואים בניידות המספרים הזדמנות לצמיחה במספר לקוחותינו ואנו צופים כי במהלך שנת 2008 המהלך של "מירס שני קווים" יוביל לגידול של כ-50 אלף קווים נוספים למנויי מירס". בורשטיין אף צופה להכנסות של 250 מיליון דולר בשנת 2007. (ב-2006 עמדו הכנסות החברה על 230 מיליון דולר).

המהלך יגובה בקמפיין פרסומי, בכיכובה של פרזנטורית החברה, השחקנית רותם אבוהב, לצד פעילות שטח של נציגי מירס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה