יפנאוטו נושפת בעורפה של דלק רכב: זינוק של 39% במכירות הרכבים לרבעון השלישי
חברת יפנאוטו (יפנאוטו אגח א ), יבואנית סובארו בישראל הצליחה לעקוף את ממוצע הגידול של יבואניות הרכב הישראליות ולהציג צמיחה של 39% במסירות הרכבים לרבעון השלישי 2007, כך עולה מדוחות החברה אשר התפרסמו היום (ג').
במהלך הרבעון מסרה החברה 7,574 רכבים בהשוואה ל-5,446 כלי רכב בתקופה המקבילה אשתקד. נתח החברה מכלל שוק הרכב גדל לשיעור של כ- 5.3% בהשוואה לשיעור של כ- 4.8% בתקופה המקבילה אשתקד.
בשורה התחתונה, יפנאוטו עברה לרווח של כ-9.2 מיליון, לעומת הפסד של כ-2.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו לסך של כ-253.6 מיליון שקל לעומת סך של כ-172.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 47.0%. הגידול נובע מהגידול בכמות הרכבים הנמכרת ומגידול בפעילות מגזר חלקי החילוף.
כאמור, את התרומה החשובה ביותר לצמיחה בהכנסות סיפק מגזר הרכב של החברה ברבעון השלישי אשר רשם הכנסות של כ-229.0 מיליון שקל לעומת סך של כ-153.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-48.8% .הגידול נובע מגידול במכירות כלי רכב לפרטיים לחברות ליסינג וציי רכב , כמו כן גם גידול במכירות הדגמים היקרים של החברה.
ההכנסות במגזר חלקי חילוף ושירותי מוסך מחיצוניים של החברה ברבעון השלישי של השנה הסתכמו לסך של כ-23.7 מיליון שקל לעומת סך כ- 18.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 30.8% .
גידול נרשם בהוצאות החברה לתשעת החודשים הראשונים של השנה. הוצאות המכירה והשיווק בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ- 22.0 מיליון שקל לעומת 20.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 8.4%.
הוצאות הנהלה וכלליות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ- 21.3 מיליון שקל לעומת כ- 19.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 10.9%. הגידול נובע מגידול בפעילות העסקית.
הוצאות המימון של החברה במאוחד בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו לסך של כ- 36.2 מיליון שקל לעומת כ- 31.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (גידול של כ- 15.3%). הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקרו מגידול בפעילות העסקית וכן מגידול בהוצאות הגנה על מטבעות זרים. כמו כן, רשמה החברה ברבעון השלישי הפרשי הצמדה בגין ההלוואות צמודות המדד בסך של כ-6.3 מיליון שקל.
אלי דוד, מנכ"ל יפנאוטו החזקות אמר כי, החברה ממשיכה להציג צמיחה בגידול במכירות כלי רכב של 39% הגבוהה מצמיחת כלל השוק העומדת על כ-25.5%. הגידול במכירות ניכר בכל דגמי החברה ובראשן ה-B4 החדשה, שהפכה לרכב המנהלים המוביל בקבוצה עם גידול של למעלה מ-66% בהיקף המכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
דוד הוסיף עוד כי, המצב הכלכלי במשק הביא לעליה בביקושים של דגמי היוקרה ובכלל זה לדגם ה-B9 TRIBECA, רכב ה-SUV הפרימיום של החברה ולרכבי הפנאי ורכבי הספורט היוקרתיים כמו ה-OUTBACK והאימפרזה טורבו / WRX.