פלאפון שולפת נשק סודי לקראת ניידות המספרים: נייד בליסינג
ניידות המספרים עומדת להכנס לתוקפה בתחילת השבוע הבא ולאחר שמתחרותיה כבר חשפו את מהלכיהן השיווקיים להשארת לקוחות בחברה ולמשיכת לקוחות חדשים, חשפה הבוקר (ד') חברת פלאפון את המהלך האסטרטגי שלה.
במסגרת מסיבת העיתונאים אמר מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, כי "חברת פלאפון ערוכה לניידות המספרים ורואה בה הזדמנות מבורכת, שתאפשר לה להמשיך ולגייס לקוחות שעדיין לא הצטרפו אליה בגלל חסם המספר".
שרון אף ציין, כי בחברה נערכים מזה כשנה לניידות, הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה השיווקית.
המהלך השיווקי שנחשף היום הנו מהפכת הליסינג. בדומה לשיטה המתנהלת בענף הרכב, גם ענף הסלולר מראה ניצנים של אימוץ השיטה.
כיצד זה עובד?
כחלק ממהלך "הכל יכול לקרות", שהשיקה החברה לאחרונה וכולל תוכניות והטבות ללקוחות. החל מהיום יוכלו לקוחות כל החברות להפחית את התשלום החודשי עבור המכשיר הסלולרי באמצעות שיטת הליסינג.
השיטה מציעה מגוון של מכשירי דור 3 בליסינג במחיר של החל מ-4.90 שקל לחודש, למשך 24 חודשים. בתום תקופת הליסינג, יוכל הלקוח להחזיר את המכשיר לחברה ולהפסיק לשלם עבורו, או לחילופין לרכוש את המכשיר מהחברה בתוספת של סכום הנע בין 600 ל-800 שקל.
לדברי ניר שטרן, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק בפלאפון, "יישום שיטת הליסינג לראשונה בתחום הסלולר יאפשר ללקוחותינו ליהנות ממכשירי דור 3 מתקדמים בעלויות נמוכות משמעותית ולשדרג את מכשירם אחת לשנתיים, ולכן מהווה בשורה אמיתית בעלת ערך ללקוח".
ב-12 החודשים האחרונים גייסה פלאפון כ-194 אלף לקוחות חדשים. לשם השוואה, לסלקום הצטרפו 189 אלף לקוחות באותה תקופה ו-170 אלף לקוחות הצטרפו לפרטנר. בקטגוריית הדור ה-3 מובילה פלאפון בפער מהמתחרות עם 625 אלף לקוחות, פי 1.5 מאורנג' וכמעט פי 3 מסלקום.
מהפכת הליסינג תגובה בקמפיין פרסומי באמצעות אדלר חומסקי, תחת הסיסמא: "למה לקנות? אפשר בליסינג".
עם כניסת הניידות לתוקפה מתכננת פלאפון, כפי שהצהירה גם פרטנר, לפעול במגזר העסקי, בדגש רב יותר מפעילותה עד כה. כיום 42% מלקוחות המגזר העסקי מחזיקים במכשיר פלאפון פעיל. "נמשיך לשמור על כוחנו בזכות הבנת הלקוח העסקי וצרכיו, ומתן הפתרונות המתקדמים ביותר לניהול העסק", ציין שטרן.