רוני דרורי - מנכ"ל רשת מנטה: "התשואה מהתחום המסחרי גבוהה הרבה יותר מהדלק"

בראיון ל- Bizportal מרחיב דרורי, מנכ"ל רשת חנויות הנוחות מנטה וסמנכ"ל קמעונאות בדלק על פתיחת החנויות המואצת ב-2007 ומדבר על התחום המסחרי בתחנות הדלק לקראת 2008
משה בנימין |

רשת חנויות הנוחות של דלק "מנטה" פתחה 15 חנויות חדשות במהלך חודש דצמבר 2007 בלבד. עם פתיחתם של סניפים אלו, כוללת הרשת כיום כ-71 חנויות. במנטה פתחו את שנת 2007 עם 34 חנויות, וההתרחבות האחרונה מהווה גידול של למעלה מ-100%.

רוני דרורי, מנכ"ל רשת חנויות מנטה והאיש שעומד בראש הפעילות המסחרית של דלק, התראיין ל- Bizportal ודיבר על התחום הקמעונאי הצומח בתחנות הדלק.

(ש) איך נראו השנים האחרונות של מנטה עד המהלכים האחרונים?

(ת) הרשת קיימת למעשה, משנת 2000. כאשר ב-2004 נכנסנו להקפאה ברמה השיווקית וערכנו חשיבה מחודשת לגבי הקונספט והאסטרטגיה המתאימה ביותר לצמיחה, וזו יצאה לדרכה בשנת 2006.

ההבדל הבולט ביותר כתוצאה מאותה חשיבה הייתה נטישת התפיסה של בתי הקפה ומעבר לחנויות נוחות עם תמהיל רחב ומגוון יותר. חלק ניכר מאותה תפיסה מחודשת היה בעצם ההבנה וההכרה שהתשואה של הפן המסחרי במתחמים גבוהה מהתשואה של הדלק.

(ש) איך נראה התחום המסחרי בארץ לעומת המודל הקיים בחו"ל?

(ת) בארה"ב, תורמת הפעילות המסחרית לרווח כ-70% מהסכום הכולל. בארץ, לעומת זאת, המצב רחוק מלהיות כך, וכל תחנות הדלק משקיעות את כל מרצן בהפיכת התחנה למתחם קמעונאי מסחרי, מתוך רצון לשפר את התשואה.

מבחינת הפעילות המסחרית בחו"ל, אנחנו דומים יותר למודל האירופאי שם השכירות על המתחם היא גבוהה כמו אצלנו, לעומת ארה"ב שם מרכיב השכירות הוא נמוך יותר.

(ש) איזה אזורים בארץ נחשבים לחזקים בפעילות המסחרית?

(ת) זה תלוי, אזור המרכז הוא החזק יותר, אבל זה תלוי מאוד באופי הצרכן. הקצב המהיר בו חיים ועובדים במרכז תואם את אופי חנויות הנוחות ולכן אזורים אלו דומיננטיים יותר. אזורים נוספים עם פעילות גבוהה הם; חיפה והקריות ואזורי הטיולים והנופש בארץ, מחצור הגלילית בצפון ועד עין יהב בדרום.

לגבי הפריפריה, ימים יגידו. פתחנו חנויות בירושלים, באר-שבע וקרית-גת, ומוקדם עדיין לדעת כיצד יגיבו הצרכנים באזורים אלו, ונשאר זמן עד שנוכל להסיק מסקנה מהתוצאות.

כל הכותרות

(ש) מה העלות הכוללת של הקמת מתחם שכזה, ברמה גבוהה?

(ת) היום כל השחקנים בשוק המתחם המסחרי בדלק, מקימים תחנות ברמה גבוהה. העלות המוערכת של הקמת מתחם בינוני, בסטנדארט שירותי גבוה נאמדת בין 1.5 ל-2 מיליון דולר.

(ש) מה הצפי של מנטה לעתיד, ופוטנציאל ההתפתחות של השוק?

(ת) לגבי הצפי לעתיד, אני יכול להצהיר כאן על המשך גידול מואץ, כפי שהיה ב-2007, ופתיחת חנויות באופן משמעותי במהלך 2008.

בשנים הקרובות, אני יכול לראות את המתחמים המסחריים, במקומות שיכולים להכיל זאת מבחינת הנדל"ן, מתפתחים לרמה של מרכזים מסחרים כמו "חונים קונים". מבחינת אפשרויות הצמיחה, עדיין יש מקום לפתח ולהתפתח ברמה המסחרית, בכדי לשפר את התשואה על ההשקעה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה